العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 09-02-2012, 02:14 PM
الصورة الرمزية ابوجهاد
ابوجهاد ابوجهاد غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رئيس وحده بشركه بترول

ابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud ofابوجهاد has much to be proud of
افتراضي بالله حد يقلي اعمل ايه انا قربت اكرها

عربيتي جميله وزي الفل بس مش اصيله بتعمل معايا مواقف هتخليني اكرها طبعا عملت معايا موقف وكتبت عنه في موضوع (قصه متعبه وسؤال لاهل الخبره) المره دي سافرت الي بلدي محافظه المنيا وطبعا مقلق منها في الطريق وبحاول اسافر بعد صلاه الفجر علشان يبقي عندي وقت الله لا يقدر تحصل حاجه من عميلها البايخه المهم اعتمدت علي الله واخذت الطريق الصحراوي الغربي وبدات رحله الرعب في اول ملف العربيه بطلت لوحدها افتكرت اليوم المشؤوم بتاع القصه السابقه المهم دورت دارت زي الفل وربنا اكرمنا ووصلنا بالسلامه وكانت العربيه بتسحب بطريقه ممتازه وبدون ما اشعر اجيب ال 140 طيب وبعدين قلت الحمد لله مافيش مشاكل كملت زيارتي والواجب وخلافه بس بدونها هي كانت مركونه لان مشاويري قريبه في المحافظه وفي يوم في الساعه 7 صباحا صحوني اشيل العربيه لان بتوع المياه بيحفروا يغيرو المواسير دورتها وسخنتها وجيت اديها غيار مش عايزه تاخد اي غيار لا الاول والتاني ولا التالت ولا حتي المرسديه قلت اه بدات قله الاصل فيك ايه ربنا يهديكي ما تفضحنيش قدام الاهل والجيران والصنايعيه ابوس فوق عجلك اقبل فوانيسك برضه مافيش فايده المهم بطلت واديتها غيار ورحت مدور وعلي هذا المنوال لحد ما ركنتها ورحت كملت نومي وانا متغاظ ونفسي اضربها بالجزمه وبعد ساعتين دورتها والمصيبه انها خدت الغيارات زي الفل الله امال كان في ايه
وعلي كده ومش عايز اطول عليكم لحسن تتخنقوا مني المهم انا لسه واصل من المنيا والحمد لله ماعملتش حاجه تعطلني في الطريق غير ان سمعت صوت عالي قلت اشوف في ايه غالبا بليه الدينمو هي ال عامله الصوت ده قلت الحمد لله انها مقفشتش قي الطريق وعلي كده وانا بدات اقلق منها في المشاوير البعيده
ياريت حد يوصفلي جد كويس يعمل تشك علي العربيه كلها حتي لو بالكمبيوتر علشان اخوكم اتخنق وكل ما اروح للميكانيكي يقلي العربيه مافيهاش حاجه

{الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَيْرٌ أَمَلاً }
قديم 09-02-2012, 02:54 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بالله حد يقلي اعمل ايه انا قربت اكرها

مشكلة الغيارات فى ماستر الدبرياج نصيحة غيرة بواحد جديد وتنظيف الدورة من الزيت القديم
قديم 09-02-2012, 04:39 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

الف حمد الله علي السلامه كلها حاجات بسيطه ان شاء الله طب متروح التوكيل اعمل فحص فيه علي الكومبيوتر وشوف اسعارهم ايه عشان التوكيلات عن تجربه بيفهموا احسن من المصنعيه اللي بره والله الموفق
قديم 09-02-2012, 04:42 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

الف حمد الله علي السلامه كلها حاجات بسيطه ان شاء الله طب متروح التوكيل اعمل فحص فيه علي الكومبيوتر وشوف اسعارهم ايه عشان التوكيلات عن تجربه بيفهموا احسن من المصنعيه اللي بره والله الموفق
هو ده الكلام الصحيح 100/100 . حتى وان كان اسعار التوكيلات مبالغ فيها لكن هتخرج بنتائج ممتازة ولو حسبتها صح هاتعرف ان التوكيل ارخص
قديم 09-02-2012, 05:08 PM
الصورة الرمزية الكشفى
الكشفى الكشفى غير متواجد حالياً

الكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond reputeالكشفى has a reputation beyond repute

حمد لله على سلامتك والعربية فى ناس ميكانيكية شاطرين لان الموضوع فى الاسطوانة والديسك اكيد وان قلقت يبقى عليك وعلى التوكيل

لا تعش فى يومك ان كان يومك متعباً لك بل عش فى غدك تجد يد الله تمتد اليك