العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 18-07-2009, 01:53 AM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of
افتراضي ايه افضل مساعدين لفيات 131؟

الحمد لله المساعدين الامامى اللى لسه كنت مركبهم فى شهر يناير اللى فات باظوا هما كانوا ميرلى المانى ومعرفش ايه اللى بوظهم يمكن حفرة او مطب او من نفسهم المهم انهم باظوا ومش عارف السبب دلوقتى عاوز اغيرهم فقدامى اكتر من حاجه ( مع العلم انى هركبهم فى الزقازيق ):
*من الزقازيق
- اجيب مساعدين اسبانى ب 400
-اجيب مساعدين المانى ميرلى ب 420

* من القاهرة
- اجيب مساعدين مونرو ب 420

وازاى اتجنب الغش التجارى و المساعد ينفع انا اللى اشتريه ولا لازم العفشجى عشان يشيك عليه؟

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 25-07-2009, 04:51 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه افضل مساعدين لفيات 131؟

اهلا بيك يا مجدي
بص يا سيدي طالما حتشتري المساعد جديد يبقي مش لازم العفشجي يشوفه
مونرو حلو بس حينشف العربيه شويه و لو العفشه عندك مش تمام حيبهدل عفشه العربيه.
و عموما خلي عفشجي يشوف العربيه تاني يمكن تكون العربيه عاليه و المساعد مش عارف يتنفس كويس
يعني مش عارف يطلع و ينزل لان العربيه عاليه

حـازم خـضـر

قديم 25-07-2009, 06:49 PM
الصورة الرمزية هيثم شاهين
هيثم شاهين هيثم شاهين غير متواجد حالياً
هواياتي: بحب السيارات

هيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond repute

فى نوع اسمه ديلفى بولندى الصنع ب 355 جنيه العفشجى قالى عاليه و ركبته فى الشاهين و الحمد لله زى الفل

ولك مطلق الاختيار
قديم 10-09-2009, 12:25 AM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of

شكرا على الرد اسف ان الشكر جه متأخر بس مش بدخل كتير
انا غيرت المساعد اللى بايظ بواحد استيراد وكلفنى 70 جنيه و مصنعيه تركيب 30 جنيه ( وشكله قرب يبوظ)
كنت ناوى ان شاء الله هغير مساعدين و كاوتش و اضبط العفشة بس حاليا مجمد كل حاجه لان الكلام اللى بيتقال الايام دى عن احلال الملاكى بيوجع قلبى وبطنى ومن ساعه ما سمعت الاشاعات والتصاريح وانا مش عارف اتلم على نفسى و مش هقول لكم حالتى عامله ازاى دعواتكم

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S