العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 03-09-2012, 08:54 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
للاهمية استفسار بخصوص اوبل كورسا 2001 - 2002 هاتشباك

السلام عليكم

كونت عاوز اعرف ايه مميزات و عيوب اوبل كورسا موديل 2001 - 2002
هاتشباك
وايه رايكم فيها
وهى كام سى سى
انا اللى اعرفه ان فيه منها 1200 سى سى و 1000 سى سى
وسمعت ان فيه 1600 سى سى
بس المفروض ده للسيدان
مش هاتشباك
وايه هى عيوبها

انا معلوماتى واللى بسمعه من ملاكها انها عربيه ممتازه
علشان كده انا برشح العربيه دى فى الموضوعين بتوعى فى طلبات الشراء

بس الاسئله الفنيه دى معرفهاش
وجزاكم الله كل خير

تحياتى
قديم 09-09-2012, 10:35 AM
الصورة الرمزية neou
neou neou غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Accountant at AC.
هواياتي: Driving- football- drawing

neou will become famous soon enough
افتراضي رد: استفسار بخصوص اوبل كورسا 2001 - 2002 هاتشباك

العربية ممتازة بس الموتور 1200سى سى متقربش جنب الموتور 1000 سى سى عشان السنسورز بتاعته بتعشق العطل وبالنسبة للموديلات عندك احسن موديلين 94 ، 97 وابعد تماما عم 99،2000 وبالنسبة ل 2001 دة كان شكل جديد ومنزلش مصر نزل منها السيدان بس منزلتش الهاتشبك.....
قديم 09-09-2012, 03:06 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة neou مشاهدة المشاركة

العربية ممتازة بس الموتور 1200سى سى متقربش جنب الموتور 1000 سى سى عشان السنسورز بتاعته بتعشق العطل وبالنسبة للموديلات عندك احسن موديلين 94 ، 97 وابعد تماما عم 99،2000 وبالنسبة ل 2001 دة كان شكل جديد ومنزلش مصر نزل منها السيدان بس منزلتش الهاتشبك.....
السلام عليكم

والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 09-09-2012, 03:44 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة neou مشاهدة المشاركة

الف شكر يا باشا على الافاده
و جزاك الله كل خير
: 12C186~161::1 2C186~161: