العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 16-08-2012, 05:26 AM
wo_osama wo_osama غير متواجد حالياً

wo_osama is on a distinguished road
افتراضي اول نزلة ليا بالعربية في شارع فيصل..تجربتي

مبدئيا كده. الحمد لله ان انا سليم, و العربية سليمة و الجدع اللي خبطه سليم....

نزلت من شارع جانبي و طالع علي فيصل الرئيسي, طبعا محدش عايز يقف يدخلني, بعد شوية دخلت...

دخت في شارع جانبي تاني و كان في حجر و انا فاكر انا مفاديه لكن طلعت مش مفاديه و الكاوتشين اليمين مشيوا عليه و انا اول ما سمعت صوت اتخضيت و يا معلم بدل مادوس فرامل دوست بنزين طااااااااااااااااخ خبطت شاب كده 18 سنة و كنت لسا هاشيل اكصدام عربية بس ربنا ستر نزلت اتاسفت للولد و ماقولكش عالخضة اللي انا فيها و الموضوع عدي علي خير

رجعت لفيصل تاني

طبعا شوية همج (ملاكي و ميكروباص) كله بيكسر علي كله و مفيش احترام و قلة ادب و تناحة, اللي كان بيتيريق علي سواقة الستات احب اقوله 90% اللي بيسوقوا في الشارع دول شوية همج والله

انا بسيب اللي يكسر يكسر واللي داخل من شارع جانبي يدخل و مش بخاف مالكلاكسات انا تنح و كنت هاتخانق بس عدت علي خير و العربية متخدشتش و شكلها هتتركن كتير, انا مش عارف ليه احنا همج كده. دا كان اللي معاه عربية سارقها و مش خايف عليها يعني لما تسوق فولفو و تكسر عليا افرض انا تنحت معاك و شلتلك فانوس هتعمل ايه؟
سبحان الله ربنا يهدي
قديم 16-08-2012, 05:33 AM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light
افتراضي رد: اول نزلة ليا بالعربية في شارع فيصل..تجربتي

متستغربش يا استاذ اسامه ده حال بلدنا ومحدش عارف الهمج دول هيفوقو من اللى هما فيه انا حصلى موقف بردو النهرده وانا ماشى داخل ع الطريق الرئيسى ومحدش راضى يدخلنى كسرت على واحد وهوه حمار اصلاً دخل عادى ولا ف دماغو بس لأنه سايق ربع نقل وانا لسه طالع من فرن لأزم اخاف ع حاجتى بس عدت على خير الحمد لله

ومتقلقش من موضوع السواقه ده والخوف ده عادى كلنا كنا زيك واللهى بس انتا لو اتعلمت على ردة الفعل قبل ما تطلع ف الزحمه مكنش هيحصل اللى حصل ده
وعموماً حصل خير وكويس انها جت على قد كده بس انتا عايز ممارسه مش اكتر

وشكراً

قديم 16-08-2012, 05:48 AM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of

يا باشا احب ابشرك اني ده عاااااااااااااااااااااااا اااااااادي جدا
كلنا اول لما سوقنا كنا فاكرين اللي اتعلمناه هننزل نلاقيه في الشارع لكن الموضوع مختلف تماما في مصر الكل ماشي بنظرية اللي يلحق بس بالتعود انشاء الله هتتصرف زي كل المصريين من غير ما تشعر

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 16-08-2012, 01:32 PM
rokaa92 rokaa92 غير متواجد حالياً

rokaa92 is on a distinguished road

عادى جدا يا استاذ اسامة اللى انت بتقولة انا بردة من الهرم واللى مامشيش فى الهرم وفيصل مع احترامى للجميع مركبش عربيات لان اللى هايشوفة فى الهرم وفيصل وترسا والطوابق وشارع زغلول والطالبية مش هيشوفة فى اى حتة فى مصرا معايير السواقة هنا مختلفة تماما عن اى مكان تانى وشد حيللك ياما هتشوف واوعى تخاف من اى سواق الانك هتقابل كتير اوى ......
قديم 16-08-2012, 02:16 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rokaa92 مشاهدة المشاركة

عادى جدا يا استاذ اسامة اللى انت بتقولة انا بردة من الهرم واللى مامشيش فى الهرم وفيصل مع احترامى للجميع مركبش عربيات لان اللى هايشوفة فى الهرم وفيصل وترسا والطوابق وشارع زغلول والطالبية مش هيشوفة فى اى حتة فى مصرا معايير السواقة هنا مختلفة تماما عن اى مكان تانى وشد حيللك ياما هتشوف واوعى تخاف من اى سواق الانك هتقابل كتير اوى ......
ايه ياجماعه الهجوم ده كله انتم حسستوا الواحد ان الهرم وفيصل دول نظام سباق الموت وزحمه لكن التحريرووسط البلد وشبرا ودار السلام والاسعاف ورمسيس والعباسيه ومدينه نصر دول فاضين خالص وحلوين اوى ويدوب تلاقى عربيه ماشيه كل ساعتين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ايه ياجماعه كله زحمه وارف