العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 15-08-2012, 11:10 PM
amiroz amiroz غير متواجد حالياً

amiroz is on a distinguished road
افتراضي الحمد لله قربت من ال 100 الف كيلو متر في 3 سنين.

العربية بصراحة صرفت شوية لاني بعملها الصيانة علي طول في التوكيل.
بس انا شايف من وجه نظري ان دة احسن.
ولو ان توكلهم مش قد كدة يومهم طويل اوي وحاجة اخر عك في عك.
-----------------
العربية بصفه عامة جيدة جدا.
--------------
كل المشاكل مقدور عليها.
--------------
لكن عندي بقي مشكلة مش عارفين يحلوها خالص في التوكيل كل ما اروح يثبتوني بكلمتين وامشي.
-------------------
المشكلة عبارة عن وانا ماشي الاقي البنزين راح ومجرد ما اشيل رجلي 3 ثواني يرجع تاني وطبعا لو فضلت سايب رجلك علي دواسة البنزين بتنتش لان لما فصلت بنزين سرعتها قلت وانت مدي معدل بنزين اعلي من السرعة اللي وصلتلها لما نزلت.

المهم انا شاكك في طلمبة البنزين

انما بهوات التوكيل بيقولو انها مشكلة في سويتش وظيفتة انه يقفل علي البنزين لما تشيل رجلك علشان تحطها علي الفرامل فالسويتش بيعلق. ( علي فكرة حاجة مرعبة لو حد قلبه خفيف هيتاخد بسبب المشكلة دي بس الحمد لله ربنا كريم وبيسترها معايا).

لو حد عندة او قابل المشكلة دي يقولي لاني بقالي زمن بعالج فيها ولكن للاسف التوكيل فشل فشل زريع.
قديم 15-08-2012, 11:14 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحمد لله قربت من ال 100 الف كيلو متر في 3 سنين.

الف مبروك على العربية وربنا يهنيك بيها ... وبخصوص المشكلة دي ان شاء الله خبراء الميكانيكا في المنتدى يفيدوك لاني ماليش في الميكانيكا اوي ..
قديم 15-08-2012, 11:27 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

الف مبروك على العربية

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 15-08-2012, 11:33 PM
adamlion adamlion غير متواجد حالياً

adamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to behold

الف مبروك وربنا يكفييك شرها ويديك خيرها
لكن العيب ده لو ميكانيكى شاطر
هيحل هذة المشكله جمد قلبك شويه
تحياتى ادم
قديم 16-08-2012, 02:10 AM
king2islam king2islam غير متواجد حالياً

king2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the rough

انت تقصد ايه بان البنزين راح ؟؟؟؟ لو كنت تقصد العداد فده ممكن يكون الطلمبه بتاعت البنزين او الحساس بتاع عداد البنزين لو انت مش تقصد العداد وتقصد انك وانت ماشى البنزين بيروح منك يبقى مش مشكلة طلمبه لان الطلمبه لو فيها حاجه العربيه هتقطع منك وكأنها مش واصلها بنزين كويس انا ارجح فكرة التوكيل عن السوسته دى

الكلمات الدليلية
a113, عيوب, إسبرانزا