العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 15-08-2012, 03:05 PM
WALEED MOH. WALEED MOH. غير متواجد حالياً
من انا؟: waleed hassan
التخصص العملى: designal
هواياتي: السيارات والجرافيك

WALEED MOH. will become famous soon enough
افتراضي يا جماعة أنا بقيت من ملاك البى واى دىF3 A/T FO

الحمد لله ربنا اكرمنى وبعت عربيتى أللى عمرى مكنت ممكن افكلر أنى هبعها فى أى وقت وكانت كيا سيفيا مو 1999 الحمد لله. موضوعى بقى أنى بقيت من ملاك البى واى دى F3 A/T FO . أنا أشترها امبارح 14/8/2012 من سمير ريان وفرزت العربيه حنتوفه حنتوفه وده والحمد لله والفضل لأعضاء المنتدى أللى أستفدت من كتييييييييييييييييير. بس أنا من شايف أن العربيه فيها حاجات اعتقد أنها بسيطه على فكره أنا لسه مرخصتش العربيه بالله عليكوا أللى عنده فكره عن تكلفة الترخيص يلحأنى علشان أنا أن شاء الله رايح أرخص العربيه بكره 3 سنين أللى يعرف التكلفه يقؤلى. طبعآ مميزات العربيه كتيييييير جنب سعرها انا أشتريت ب 83000 من سمير ريان. أنا رايح أستلم العربيه أخدت عربيه واحد صاحبى تويوتا كورولا 2007 أوتوماتيك علشان لما أنزل من التويوتا وأحط رجلى فى البى واى دى أحس بالفرق بصراحه مفيش برضه فرق كبير ألا أن البى واى دى فيها الأتى. 1- كراسى الصالون ناشفه محجره. 2-الفتيس انا كنت راكب أوتوماتيك قبل كده كنت بدى الغيار على الدى بتمشى لوحدها أما فى البى واى دى لازم تدوس بنزين ولو شلت رجلك من على البنزيين تحس أن العربيه بتقل نسبه السرعه بتاعتها بطريقه سريه مش عارف ده علشان العربيه تقيله ولا أيه بالظبط المهم أن الفتيس بتاعها مش زى الكورى مثلا محستشى أن ناعم بس أداؤه مش بطال. 3- فووووووووووووووووووووانيس الشبوره الأماميه ينفع كده برضه مش شغاليين وكمان مفهومش دويان للمبات فى المستقبل مثلآ. 4- فتحة السقف عندى أحساس بل متأكد أنها أسواء فتحة سقف أتعملت و اتقفلت فى الحياه سيئه جدآ جدآ جدآ و أكيد هتدخل ماية فى الغسيل. وتنقابل بليل بقى علشان نكمل.
قديم 15-08-2012, 03:33 PM
الصورة الرمزية ORGANIC_MAGIC
ORGANIC_MAGIC ORGANIC_MAGIC غير متواجد حالياً
من انا؟: Chemist
التخصص العملى: Project Manager
هواياتي: Foot Ball

ORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura about
افتراضي رد: يا جماعة أنا بقيت من ملاك البى واى دىF3 A/T FO

ربنا يرزقك خيرها ويكفيك شرها -- والف الف مبرووك

قديم 15-08-2012, 03:39 PM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold

الحمدالله وربنا يكرمك ويكفيك شر طريقك وعقبال ما تجيب مرسيدس ان شاء الله
قديم 15-08-2012, 05:21 PM
hanyshokry2000 hanyshokry2000 غير متواجد حالياً

hanyshokry2000 will become famous soon enoughhanyshokry2000 will become famous soon enough

مبروك يا عم وليد ربنا يكفيك شرها
بص يا كبير لو هترخص سنه واحده اعمل حسابك فى بتاع 800 جنيه
لو اكتر من سنه هتضيف فرق الضريبه لكل سنه وبصراحه انا مش عارف كام بالظبط
بالنسبه لفتحة السقف متخافش مش هتنزل عليك ميه وبالنسبه لان العربيه بطيئه على ال D أظن ان ده طبيعى لانه موجود عندى برضو - انا عامل صيانة ال 15000 من كام يوم وبفضل الله مشتكتش من حاجه فى العربيه غير طبعا ان الشنطه لازم ترزعها علشان تتقفل ودى هتتزبط فى صيانة الالف - مبروك العربيه الجديده ولو عاوز اى استفسار انا تحت امرك
ملحوظه : خللى بالك وانت بتغسل العربيه فى البنزينه لان ضغط الميه من المسدس ممكن يشيل دهان الاكصدامات ( دهان الاكصدامات ردىء جدا )
قديم 15-08-2012, 06:03 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

الف الف مبروك يا باشا و ربنا يحفظهالك يارب