العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 03-08-2012, 11:25 AM
Ahmed Mowafy Ahmed Mowafy غير متواجد حالياً

Ahmed Mowafy will become famous soon enough
افتراضي محتار جدا و محتاج النصيحة من الخبراء

انا ان شاء الله ناوي اشتري عربية جديدة و بقالي شهور بقرا و بدور لحد ما طلع عيني و مش قادر اخد قرار و انا متابع تقارير و مواضيع و بثق في اراء رجال المنتدى
انا محتار بين اللانسر البوما و الكيا السيراتو و الانترا و بفكر برضه في الرينو الفلوانس

انا ميال للبوما أكثر كامان و قوة و انها تعيش اكثر و لو جبتها هجيب السوبر اكشن اللي بـ 135000 ان شاء الله

بس اللي مخليني بفكرو محتار هو ان تكنولوجيا العربية قديمة و التابلوه بتاعها قديم

تنصحوني بايه ؟؟؟؟
قديم 03-08-2012, 02:33 PM
MICKAEL MICKAEL غير متواجد حالياً

MICKAEL is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار جدا و محتاج النصيحة من الخبراء

هات الانسر القرش 2012 1600 125000 وبالتوفيق
قديم 03-08-2012, 02:48 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

سيبك من اللانسر عربية قديمة ومفيهاش اي حاجة دا غير ان سعرها مبالغ فيها جدا جدا
الانترا الجديدة مش هتنفعك لو معاك اسرة او لو ساكن في منطقة مليانة مطبات دا غير طبعا ان حجمها ضخم جدا من برة وعريضة زيادة عن اللزوم
بس غير كده هيا ممتازة
السيراتو ممتازة بكل المقاييس وافضل من اللانسر والالنترا ثبات وقوة وامان واعتمادية وجودة المكونات والتقفيل ووسع وشكل فخم ومحرك قوي
حاجة فخمة يعني
وعلى فكرة المبلغ اللي معاك يجيب السيراتو فول اوبشن اللي مليانة كماليات لا حصر لها ولا عدد
فانا افضل السيراتو
وشوف الرابط دا موضوع حلو جدا عن السيراتو
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=24285
ومبروك مقدما

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn

التعديل الأخير تم بواسطة sherifabden ; 03-08-2012 الساعة 03:46 PM
قديم 03-08-2012, 03:44 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

السيراتو كويسة جدا عالية عن الارض والالنترا ممتازة برضة بس كبيرة اوى من الجناب والمقدمة وواطية شوية
قديم 03-08-2012, 05:30 PM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Mowafy مشاهدة المشاركة

انا ان شاء الله ناوي اشتري عربية جديدة و بقالي شهور بقرا و بدور لحد ما طلع عيني و مش قادر اخد قرار و انا متابع تقارير و مواضيع و بثق في اراء رجال المنتدى
انا محتار بين اللانسر البوما و الكيا السيراتو و الانترا و بفكر برضه في الرينو الفلوانس

انا ميال للبوما أكثر كامان و قوة و انها تعيش اكثر و لو جبتها هجيب السوبر اكشن اللي بـ 135000 ان شاء الله

بس اللي مخليني بفكرو محتار هو ان تكنولوجيا العربية قديمة و التابلوه بتاعها قديم

تنصحوني بايه ؟؟؟؟
الالنترا والله شكل بس وعيوبها كلاتى
1-فراملها ضعيفة
2-عفشتها ناشفة
3-بتعوم فى الملفات
4-ثباتها وحش بعد ال 140
5-الخامات وحشة
6-العربية مخنوقة لما بتبقى لسة طالع من زحمة
7-الفانوس اللى قدام بيعبى بخار جامد ودى انا شفتها بعينى
8-بتحك فى المطبات
9-بتاكل بنزين
10-صوت تكتكة تحت العربية
11- واحد لقى عيب فى علبة الدركسيون ونتشة فى الفتيس واتخانق مع التوكيل عشان مكانش عايز يغيرها علبة الدركسيون والفتيس بس فى الاخر غيروها
12-الباور خفيف
13- النور مش عايز يرعش
14-التكيف ضعيف
15- توكيل سىء جدا جدا ومحدش بيشكر فيه
العيوب دى صحاب العربية هما اللى قالوها بنفسهم مع انى كنت بحب العربية دى جدا وكنت بقنع الحاج بس بعديها لقيت البومة احسن منها مليون مرة وبعدين السيراتو مسروق منها اكتر من 3000 عربية و بتحك فى المطبات عشان ارتفاعها 150 و عفشتها ناشفة واعلى فئة منها جنوط 17 وبتبقى محطوطة على نفس عفشة جنوط 15 يعنى مع اى مطب ممكن المقص يتكسر او الجنط يطبق وفى ناس باعتها بسبب الموضوع ده واعرف واحد عمل مفتاح منسوخ ب 10 جنيه من عند بتاع المفاتيح وجه يفتح بيه لقى العربية فتحت جه يدور لقاها دارت والفلوانس قطع غيارها غالية اوى يعنى الاكصدام اللى قدام بالمصنعية بالضريبة ب 3000 جنيه بالنسبة للانسر بومة ثبات وتسارع جميل قليلة الاوبشنز واليابانى طول عمره كده تكنولوجيا التابلوه بسيطة بس خاماته محترمة و خدت بيها مطبات كتير عمرها ما حكت فى الارض منى ولا من الحاج وده عشان ارتفاعها 165 mm يعنى اعلى من الكيا سول 164 mm و لو عايز عربية تعيش معاك ابعد عن الكورى على العموم الاوبشنز انت ممكن تشتريها بعد كده كاميرا خلفية وحساسات ركن بس قوة الميكانيكا وقلة الاعطال والاعتمادية اللى فوق الوصف فى البومة مش هتقدر تشتريها و الاوبشنز و تكنولوجيا الطبلوه مش هتفيدك لما العربية تعطل منك والبومة قطع غيارها بينزل منها الصينى والتايوانى والاسبانى ده غير الاصلى طبعا هات البومة ومش هتندم ولاحظ ان محدش جاب البومة و قال فيها كلمة وحشة وكل اللى بيقولولك بلاش البومة لاما عشان سعرها غالى لانهم بيقيموا العربية من نحية الاوبشنز بس مش من نحية جودة الميكانيكا والاعتمادية لاما شكلها متغيرش بقالة 9 سنين (وكل سنة بتثبت نفسها فى مصر)لاما عشان قليلة الاوبشنز واليابانى طول عمره كده حتى الهواندا سيفيك ام 200 الف بس انا سمعت ان ممكن تركب جهاز بلوتوث وده بيتباع وبيتوصل بالسماعات بيتركب على التابلوه وتركب حساسات ركن وكاميرا خلفية وهيبقى معاك اوشبنز الكورى وقوة اليابانى بس محدش عارف يطلع عيب عدل فى البومة

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى