العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 17-05-2012, 01:45 AM
مصطفى احمد2011 مصطفى احمد2011 غير متواجد حالياً
من انا؟: mostafa
هواياتي: السباحة-التنس-ركوب الخيل

مصطفى احمد2011 will become famous soon enoughمصطفى احمد2011 will become famous soon enough
للاهمية التوكيل جنينى هو و العربية 2011

يا جماعة انا معايا ماتريكس كنت جايبها زيرو 2011 العربية عاملة 8000 كيلو كان سحبها وحش اوووى هو طبعا كانت مركونة كتير علشان مكنش بنطلع بيها فا انا قلت العربية لسة عاملة 8000 كيلو لسة بتلين و اخر مرة فى شم النسيم لاحظت ان العربية بتحرق بنزين كتير اوووى و المهم و كمان لاقيت العربية الار بى ام بيجى على 4 و مفيش سحب خالص اكنى مورتها و انا ماشى و بجد انا تعبت اوووى و مش عارف اية السبب و روحت التوكيل و غيرو الحسسات بتاعت الغيار و بردوا حصل نفس المشكلة و ظبطولى حوار النزين لو حد حصل معاة كدة ياريت يفدنى و اتمنى رد الخبراء يا جماة و دى اول مشاركة ليا هنا و بجد موضيعكوا جميلة اوى و العربية اوتمتيك يا جماعة و لسة هاروح للتوكيل و احتمال يغيرو فتيس و يجماعة لو غيروة دة هيكةن عيب فى العربية ارجوا الرد بسرعة
قديم 17-05-2012, 02:40 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التوكيل جنينى هو و العربية 2011

أعتقد من الطبيعى أنك مش توصل لحد RPM 4000 لفة لان من المفروض تنقل الغيرات قبل ما توصل 3000 علشان الماتور يكون مستريح وتحافظ على عمرة.

أكيد حد هيرد عليك فى أسباب مقترحة لهذا العطل. الحقيقة العربية جديدة فمش قادر اقول لك طرمبة بنزين أو حساس أو دبرياج.

ولكن للتوضيح هل هذا يحدث مع كل الغيارات من أول الأول وحتى الخامس. فى ناس بتنصح فى الموقف دة أنك تاخد العربية على طريق سريع طوالى وتفتح الماتور على 150 علشان تاخد من الماتور احسن أداء العربية لسة جديدة. والله اعلم...
قديم 17-05-2012, 08:21 AM
الصورة الرمزية ahmedsherif1990
ahmedsherif1990 ahmedsherif1990 غير متواجد حالياً

ahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى احمد2011 مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا معايا ماتريكس كنت جايبها زيرو 2011 العربية عاملة 8000 كيلو كان سحبها وحش اوووى هو طبعا كانت مركونة كتير علشان مكنش بنطلع بيها فا انا قلت العربية لسة عاملة 8000 كيلو لسة بتلين و اخر مرة فى شم النسيم لاحظت ان العربية بتحرق بنزين كتير اوووى و المهم و كمان لاقيت العربية الار بى ام بيجى على 4 و مفيش سحب خالص اكنى مورتها و انا ماشى و بجد انا تعبت اوووى و مش عارف اية السبب و روحت التوكيل و غيرو الحسسات بتاعت الغيار و بردوا حصل نفس المشكلة و ظبطولى حوار النزين لو حد حصل معاة كدة ياريت يفدنى و اتمنى رد الخبراء يا جماة و دى اول مشاركة ليا هنا و بجد موضيعكوا جميلة اوى و العربية اوتمتيك يا جماعة و لسة هاروح للتوكيل و احتمال يغيرو فتيس و يجماعة لو غيروة دة هيكةن عيب فى العربية ارجوا الرد بسرعة
ياربت شوية تفاصيل
1 العربية مانيوال ولا اوتو؟
2مركونة لمدة اد ايه ؟
3استهلاك البنزين كام كم فى الصفيحة ؟
قديم 17-05-2012, 09:26 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

العربية اوتو يا جماعة
واعتقد ان العيب فى الضفيرة او الفتيس نفسة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 17-05-2012, 09:54 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

فعلا العيب فى الضفيرة بيخلى الحساسات تبوظ

أو الكومبيوتر فى اى سى ضارب

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/