العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 07-04-2012, 07:18 AM
EL-FANAN EL-FANAN غير متواجد حالياً

EL-FANAN is on a distinguished road
افتراضي رخصة تيسسير عشان المرور اتحرق

انا دلوقتي كنت بشتري عربية مستعملة .. المهم الراجل شاريها من واحد بقاله 3 اسابيع وبييبع عشان معروض عليه حاجة احسن

المهم العربية حالهتها كويسة لكن النقطة الغريبة ان العربية كانت مرور بولاق وبيقولي المرور لما ولع الورق راح وهو معاه ورقة بيانات ورخصة تسيير كدة وطبعا توكيل لانها بأسم المالك الاول

هل الكلام ده يقلق ولا لأ ؟

وهو قالي ليه حق البيع بالورق الي معاه .. فا هل لو انا خدته وبعنا بعقد مسجل في الشهر العقاري يبقي تمام ؟؟

وطبعا انا هانقل المرور لاني مرور تاني .. فا هل ده حوار ؟
قديم 07-04-2012, 10:04 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رخصة تيسسير عشان المرور اتحرق

طالما شهادة بيانات سليمة من المرور

يبقى ورق العربيه سليم

-------------------

شهادة البيانات بنجيبها من المرور للشهر العقارى فى حالة تسجيل سيارة والرخصة المنتهية

أو الرخصة فيها رقم غلط يعنى المفروض بيسجل لك بالرخصة لو ساريه إنما لو منتهيه لا يؤخذ بها

-------------------------

فأنا مش فاهم إزاى معاه رخصة وشهادة بيانات ؟؟

خد نسخة من الورق وروح المرور إسأل

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 23-09-2012, 01:11 AM
emad_s999 emad_s999 غير متواجد حالياً

emad_s999 is on a distinguished road
افتراضي رد: رخصة تيسسير عشان المرور اتحرق

السلام عليكم أنا معايا سيارة سوزوكى 2012 رخصت السيارة بأسمى من مرور دسوق ومعلهاش فلوس يعنى فورى لماذا أعطانى تصريح تسير بثلاثة شهور ومدنيش الرخصة بثلاثة سنوات باللة عليكم ردة عليا أو أعطونى رنة وانا أكلمكم 01008877838