العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 01-04-2012, 11:37 AM
ahmed_acmilan ahmed_acmilan غير متواجد حالياً

ahmed_acmilan is on a distinguished road
افتراضي يا رييت مساعدة يا شيخ طارق او اى خد من الاعضاء عملت حدثة وعايز حد يفهمنى

السلام عليكم انا من فترة عملت حدثة المهم ان العربية طلعت فوق الرصيف من الجزء القدام العجلة الشمال الناحية الانا سايق فيها
فا سالت عايزة كام علشان تتصلح وخايف يضحكو عليا علشان انا مش فاهم فى الاسعار وكده المهم هو الميكانيكى قالى الآنترة اتبقت و الكبالن الخبطة قصرت على الجزء التحت بس و الرفرف
فا هو ينفع تترد القنترة دى وكده ولو جديدة تعمل كام هى والكبالن وادى كام مصنعيا
للميكانيكى علشان كمان هو حيفك الريداتير قبل السكمرة
معلش تقلت عليكم

قديم 01-04-2012, 04:57 PM
الصورة الرمزية msm_classic
msm_classic msm_classic غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون عربيات
التخصص العملى: System Administrator
هواياتي: السيارات والميكانيكا

msm_classic is just really nicemsm_classic is just really nicemsm_classic is just really nicemsm_classic is just really nicemsm_classic is just really nice
افتراضي رد: يا رييت مساعدة يا شيخ طارق او اى خد من الاعضاء عملت حدثة وعايز حد يفهمنى

انا دخلت في الحوار دة شوف ياسيدي :

اولا روح لسمكري يشوفلك مقاسات الحوض مظبوت ولا العلب فتحت منك لو فتحت لازم تلحمها الاول , لان دة ممكن يكون مسبب مشاكل تانيه وسبب مشاكل ممكن تحصل لو تجاهلته
بعد كدة
شيك على الميزان وعلى جلب الميزان + المساعدين الامامي + المقصات الاماي وبيض المقص عند واحد بتاع عفشه

اما بخصوص التكلفه انا جبت ما يلي والكلام دة من 3 شهور :-

قنطرة استراد = 150 جنيه احسن من الجديد عشان دي الي محمل عليها الماتور الجديدة كانت ب 70 جنيه بس خفيفه وخلي بالك وانت بتشتري الاستراد انها متكونش مشروخه من النص ولو حتى شرخ بسيط او ملحومه .

الكبلن ماغيرتوش الحقيقه كان عندي المشكله في الحوض كان فاتح لم اتظبت احتجت صليبه كبلن بس ايطالي حوالي = 35 جنيه

الكبلن بكام كله انا معرفش الشيخ طارق يفدنا وكان عندي استفسار ياشيخ طارق : ايه رايك في الكبلن الايطالي الجديد ويعمل كام ؟شاكرين لك ياشيخنا

واحمد ربنه انها جات على اد كدة

التعديل الأخير تم بواسطة msm_classic ; 01-04-2012 الساعة 05:16 PM