العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 25-03-2012, 07:21 PM
الصورة الرمزية TheEmmH
TheEmmH TheEmmH غير متواجد حالياً
من انا؟: انا من امضيت سنيناً .. اكسر قلبك بشرورى .. كم كان ماضيا مشيناً .. كان بالعصيان سرورى
التخصص العملى: Designer & Photography
هواياتي: الغناء , الرسم , التصوير , كتابة الشعر , التمثيل , التصميم

TheEmmH has a spectacular aura aboutTheEmmH has a spectacular aura about
عاجل النهارده روحت ابو الفتوح والمصرية

السلام عليكم انا النهارده روحت ابو الفتوح المركز الرئيسى الى فى المعادى
المهم انا فى دماغى اجيب عربية جديدة اسبرانزا قريت على كام موقع ان سعر التيجو الــ 1600 سى سى بقى حاجة وستين قلت تمام اوى بعد ما روحت اكتشفت حاجة غريبة ضايقتنى هناك فى المركز بتاع ابو الفتوح
1- الى شغالين هناك اسلوبهم عجيب شوية ومفيش خدمة كويسة حتى سألته سؤال عن انها اوتوماتيك ولا مش بينزل منها قالى لا طبعا واتكلم بطريقة مريحتنيش الحقيقة بس مش ده المهم
المهم ان ابو الفتوح مش منزل اى عربية اوتوماتيك غير تيجو 2000 سى سى ودى عرفت ان سعرها بقى فى رنج 105 لحد 120 ده المانيوال طبعاً والاوتوماتيك الحقيقة الاخ الفاضل ما فادنيش بيها اصلاً وطبعاً لو كنت قلت له اصور اى حاجة ولا طلعت موبايل حتى كان ممكن يفجر فينا قنبلة هههههههههههه
المهم انا بكتب الموضوع ده بهدف انى اعرفكم اخر الاسعار فى ابو الفتوح وفى المصرية
الاسبرانزا الــ m11 لقيتها فى ابو الفتوح بــ 75 الـف وقالى فى عرض هيخلص كمان يومين انها بــ 72 الف
وقالى ان الــ m12 بــ 76 الف ومعمول عليها عرض برده 73 الف
والاسبرانزا الــ a516 ولا اتغير شكلها ولا حاجة اصلاً وقلت له حسسنى انى بهيس عليه ويقولى كلام مش صحيح اصلاً وان شكلها زى ماهو ومفيش منها غير مانيوال بس وسعرها 70 الف
وسألت على الاسبرانزا التيجو 1600 سى سى لقيتها بــ 90 الف وبرده مفيش منها اوتوماتيك كله مانيوال الى فى المصنع وفى مصر كلها وعرفت ان الاوتوماتيك مش بتنزل غير فى الــ 2000 سى سى
كــل ده كان فى ابو الفتوح مشيت بقى من عنده وقابلتنى المصرية فى طريقى قلت انزل اشوف ايه الكلام
لقيت الــ m11 هناك بــ 71 الف
ولقيت التيجو الــ 1600 سى سى هناك عنده بــ 86 الف جنيه مانيوال طبعاً وعرفت ان فعلاً مفيش اوتوماتيك منها
وشفت الـ 516 سعرها برده 70 الف
والــ m12 سعرها كان 73 الف
وعملى خطة اسعار وعرفنى لو جبتها قسط هتكون ايه الاجراءات والحقيقة هناك ناس زوق جداً
بس مفيش حاجة خلتنى اصرف نظر منهم بنسبة 30% غير الفائدة لانها كبيرة جداً
يعنى انا هجيب الــ m11 هدفع النص وهياخدوا على الباقى 30 الف على حق العربية يعنى هتبقى واقفة بــ 100 الا كام الفاية كده :D
فا انا مش عارفة اعمل ايه بقى ؟ ؟
انتوا ايه رأيكم فى الكلام ده ؟
واتمنى اكون عملت حاجة مفيدة فى موضوعى ده وعرفتكم الاسعار

قديم 25-03-2012, 08:58 PM
eshoo eshoo غير متواجد حالياً

eshoo will become famous soon enougheshoo will become famous soon enough
افتراضي رد: النهارده روحت ابو الفتوح والمصرية

السلام عليكم
احب اقوللك ان ان شاء الله اختيارك لل m11 موفق . بس هى فعلا الفايده كبيره.بس انت ممكن تغيري البنك اللى قدمه ليكي موظف المصريه . وتشوفى اختلاف الفايده هايوصل لكام. لو حضرتك احتاجتي اى مساعده يشرفني انى اقدر اقدمهالك
قديم 25-03-2012, 09:18 PM
الصورة الرمزية Torn@doo
Torn@doo Torn@doo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical promotion

Torn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond repute

هى دى سياسة البيع ف مصر
ادى العميل ع قفاااااااة واقفش منة القرشينات واخلع ( سورى ع اللهجة دة ) بس دى لغتهم وطريقتهم فعلا
وبالتوفيق ان شاء الله ف اختيارك
تحيااااااااتى
قديم 26-03-2012, 02:31 AM
الصورة الرمزية TheEmmH
TheEmmH TheEmmH غير متواجد حالياً
من انا؟: انا من امضيت سنيناً .. اكسر قلبك بشرورى .. كم كان ماضيا مشيناً .. كان بالعصيان سرورى
التخصص العملى: Designer & Photography
هواياتي: الغناء , الرسم , التصوير , كتابة الشعر , التمثيل , التصميم

TheEmmH has a spectacular aura aboutTheEmmH has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eshoo مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
احب اقوللك ان ان شاء الله اختيارك لل m11 موفق . بس هى فعلا الفايده كبيره.بس انت ممكن تغيري البنك اللى قدمه ليكي موظف المصريه . وتشوفى اختلاف الفايده هايوصل لكام. لو حضرتك احتاجتي اى مساعده يشرفني انى اقدر اقدمهالك
شكرا ليك بجد
انا اصلاً شوفت الجيلى ولاقيتها احلى وكمان هاخدها كاش
ايه رأى حضرتك ck2

قديم 26-03-2012, 02:53 AM
حاتم عبدالرؤوف حاتم عبدالرؤوف غير متواجد حالياً

حاتم عبدالرؤوف will become famous soon enoughحاتم عبدالرؤوف will become famous soon enough

اوعى تشترى من المصريه غير كاش ارجوك واستحلفك بالله خد بالك من كلامى كويس بعد تجربه مريره مع سيتى بنك وكان فرق صغير على العربيه وقعدو يحلو الموضوع عشان اخد عربيه بمواصفات اعلى وفضلو يعملولى البحرضحينه والاهم انك حاول تشوف عربيه غير الصينى وحاول تسال عن توكيل ابو الفتوح وشوف الناس اللى اتعاملو معاهم هيقولوك ايه وحدث ولا حرج ارجوك خد بالك واول اللى تحب تسالهم سواقين التاكسى الاسبيرانز وشوف رايهم لو ركبت مع حد فيهم
مع تحياتى ودعواتى لك بالتوفيق فى اختيارك