العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > بولو POLO

قديم 22-03-2012, 12:51 PM
ehabelhosiny ehabelhosiny غير متواجد حالياً

ehabelhosiny is on a distinguished road
عاجل تسقيط لبولو 95 ممكن المساعدة

مساع الفل ليكم جميعا
لسة شارى بولو 95 بس فاضية لكن حالتها ممتازة ومتسقطلها موتور 1600 بس واحد صاحبى بيقولى اقلب الموتور دة وسقط حاجة تانية بتكييفة وباور وفتيس كمان
ياترى ينفع الكلام دة وفين وبكام واسقط كام سى سى ؟

كمان سحبها بطىء شوية وصاحبها قالى ممكن الميكانيكى يزود السحب لانة كان موطيه شوية ياترى دة مظبوط؟؟؟
قديم 22-03-2012, 01:29 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
للاهمية رد: تسقيط لبولو 95 ممكن المساعدة

مساء الفل ليكم جميعا
لسة شارى بولو 95 بس فاضية لكن حالتها ممتازة ومتسقطلها موتور 1600 بس واحد صاحبى بيقولى اقلب الموتور دة وسقط حاجة تانية بتكييفة وباور وفتيس كمان
ياترى ينفع الكلام دة وفين وبكام واسقط كام سى سى ؟
موتورها موجود فى الحرفيين بكل حاجتة ب 3500
بس لو انت عاوز الشغل الصح وهتخلى العربية معاك كام سنة كده
تنزل على بورسعيد تجيب نص أمامى كامل وتفضيه فى عربيتك
الموتور بكل حاجتة بالكمبيوتر بتاعه وكباس التكييف والتلاجة والكبالن والقرب وعلبة الدركسيون والمساعدين وتحتفظ بالقديم ماترميش حاجة لأنك هتحتاج من الحجات القديمة بتاعتك ، تمام كده

كمان سحبها بطىء شوية وصاحبها قالى ممكن الميكانيكى يزود السحب لانة كان موطيه شوية ياترى دة مظبوط؟؟؟
المكنة اللى معاك دى بقى ممكن تتظبط لو انت دلوقتى مش عامل حسابك على الإختيارين اللى قلتهملك فوق
يعنى موضوع السحب ده :
لازم تتأكد ان طقم الدبرياج معاك زى الإكس ومفيهوش غلطة
تنظف الكربراتير أو الرشاش وتغير فلتر الهوا وتغير البوجيهات
حاول العربية متسخنش منك ودايما إتأكد ان مروحة التبريد لما بتشتغل تكون شغالة على أقصى سرعة ليها
وظبط نظام التبريد غسيل الردياتير والقربة
و متنساش ظبط كهربة الموتور
وياريت تبلغنا أخر الأخبار ومنتظر ردك
تقبل تحياتى وبالتوفيق دائما
قديم 22-03-2012, 09:15 PM
ehabelhosiny ehabelhosiny غير متواجد حالياً

ehabelhosiny is on a distinguished road
افتراضي رد: تسقيط لبولو 95 ممكن المساعدة

متشكر اوى اوى ياهشام ياجزار

بس انا تقريبا كدة هاروح الحرفيين لان كل اللى فى بورسعيد بقى فى الحرفيين دلوقتى على فكرة كمان انا عايز اقولك ان النهاردة انا لاقيت العربية بتعلى وتوطى لوحدها وعداد rpm شغال فوق وتحت لوحدة يعنى الكرباتيير ودع وكمان انا عايز تكييف وبور فانا باقول اجيب مكنة تانية كاملة وخلاص

بس خايف اوى يتنصب عليا فى الحرفيين وعايز الاقى الميكانيكى المحترف اللى يركب الحاجة ممكن حد يساعدنى
قديم 13-04-2012, 09:07 PM
ashoub ashoub غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد عشوب مهندس اتصالات
التخصص العملى: مهندس صيانه اجهزه الكترونيه وهيدروليك
هواياتي: الموسيقى وكتابه الاغانى والصيانه

ashoub has a spectacular aura aboutashoub has a spectacular aura about

انت ممكن تركب باور وتكييف هيكلفك 5 الاف جنيه الباور 1300 والتكييف حوالى 3500 انا لسه مركب تكييف روح لرضا ده ميكانيكى محترم وفاهم ده فى الحرفيين خلف بلوك 8 ولما تروحله قوله انك من طرف مهندس احمد عشوب الى معاه البولو السماوى علشان يوفر عليك الدنيا وتبقى طمنى
قديم 20-07-2012, 05:09 PM
amoooh2004 amoooh2004 غير متواجد حالياً

amoooh2004 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashoub مشاهدة المشاركة

انت ممكن تركب باور وتكييف هيكلفك 5 الاف جنيه الباور 1300 والتكييف حوالى 3500 انا لسه مركب تكييف روح لرضا ده ميكانيكى محترم وفاهم ده فى الحرفيين خلف بلوك 8 ولما تروحله قوله انك من طرف مهندس احمد عشوب الى معاه البولو السماوى علشان يوفر عليك الدنيا وتبقى طمنى
انا كنت راكب بولو متسقطلها موتور البولو 96 بتاع بره كان تحفه ازا السحب بطئ انا مش فاهمك انا كنت بطلع من عربيات كتيررررررررر
ما انصحكش بفتيس اوتوماتيك لان الاستيراد ها يعكنن عليك لو باظط فيه حاجه حاول تخليك في العاده و اتاكد ان الفتيس الي راكب ينفع لل1600 و الي عملي الشغل كله ابراهيم جولف في الحرفيين و هو من ناحيه جسر السويس و ورا التوحيد و النور و انا تحت امرك في اي استفسار