العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > مازدا MAZDA

قديم 04-05-2009, 08:27 AM
الصورة الرمزية mazda323
mazda323 mazda323 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادي
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السيارات - كرة القدم

mazda323 is a jewel in the roughmazda323 is a jewel in the roughmazda323 is a jewel in the roughmazda323 is a jewel in the rough
افتراضي الى عشاق المازدا

اخواني الأعزاء ممكن طلب بخصوص المازدا في مصر هل ممكن نعمل موقع مخصص للمازدا ويكون فيه كل شيء عنها تاريخها وموديلاتها وكل ما يخصها ويخص توكيلها في مصر ومناقشة موضوع نقص قطع غيار بعض موديلاتها وسبل توفيرها لأصحابها لأن التوكيل في مصر مقصر جداً في حق المازدا لأنه مهتم بالماركة الأخرى وهي هيونداي فهل ممكن نعمل الموضوع ده و نتيح فرصة لعشاق المازدا بالتجمع فى الموقع ده واسف على الإطالة وشكراً
قديم 12-05-2009, 07:13 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الى عشاق المازدا

احييك علي تفكيرك
هو انك تعمل موضع صعب
لكن من خلال المنتدي هنا ممكن حضرتك تعمل
موضوع تتكلم فيه عن المازدا و حتلاقي اللي عنده
مازدا داخل بيتكلم معاك و حيبقي الموضوع دا مرجع
بيضم اماكن بيع قطع الغيار و الصيانه و متوسط الاسعار
انما انك تضغط علي التوكيل ف دي صعبه اوي
انا مش عارف شركه مازدا ليه سايبه الوكاله مع غبور
و خصوصا انه مش بيبيع مازدا خالص ولا بيعمل دعايه ولا اي شئ
بجد حاجه غريبه جدا

حـازم خـضـر

قديم 13-05-2009, 01:33 PM
الصورة الرمزية mazda323
mazda323 mazda323 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادي
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: السيارات - كرة القدم

mazda323 is a jewel in the roughmazda323 is a jewel in the roughmazda323 is a jewel in the roughmazda323 is a jewel in the rough

الأخ العزيز حازم خضر احيك على ردك واهتمامك بس انا كنت طرحت الفكرة دى فى منتدى تانى مصرى محترم وكانت فكرتي فعلاً اني اشوف طريقة واخد توكيل مازدا من غبور بس الشباب نصحونى وقالولي غبور مش هيسيبك وبعدين دة موضوع محتاج ملايين الجنيهات، قلت طيب عندى فكرة تانية انا مقيم بالرياض ومعايا مازدا 323 موديل 1992 وقطعها متوفرة هنا فقلت انى هحاول اخد مكان واوفر القطع الناقصة للموديل ده وغيره من المازدات اللى الناس بتدور لها على قطع غيار بالإتفاق مع محلات قطع الغيار هنا فالرياض وبكدا أحاول أوفر القطع للناس اللى محتاجة الحاجة دى فأيه رأيك؟الفكرة كويسة ولا مش مدروسة وعلى فكرة انا كل همي ان الناس تركب مازدات ومتخفش من قطع غيارها لأني مازداوي متعصب واحب الناس تجربها وتركبها وشكراً وأسف على الإطالة تامر عاشق المازدا
قديم 13-05-2009, 05:42 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

يا باشا اهلا بيك وبالمزداوية كلهم

انا من عشاق المازدا برضو واى حاجة من ريحتها ونفسى فعلاً يرد لها اعتبارها فى مصر

بص اللى انا فاهمة من حضرتك انك عايز تعمل owners club او موقع لمالكى السيارة ومحبيها

بس فعلاً صعب تعمل موقع من الصفر ويبقى له شعبية ونشاط كبير فى فترة قليلة محتاج سنين علشان الموقع يكتمل ويشتهر ويبقى مفيد فعلاً
ده غير تكاليف انشائه وتطويرة وتشغيلة فى الفترة الاولى

احنا فعلاً بنفكر نعمل نوادى متخصصة زى كده بس لينا اصدقاء جربو والتجربة منجحتش بشكل كامل

فاعتقد ان الانسب اننا نبداء فى المنتدى هنا فى قسم المازدا ولما القسم يكبر بموضوعاتة وفعالياتة واعضائه نقدر ساعتها نعمل نادى متخصص للمازدا

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 18-06-2009, 08:46 AM
kamal63 kamal63 غير متواجد حالياً

kamal63 is on a distinguished road

انا مازدوى 626 والله هى ممتازه وجميع موديلات المازدا ممتازه وانا متضمان معاك ان شاء الله