العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 13-01-2012, 02:59 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
للاهمية زينون للفيرنا فوانيس كبيره وفوجات ...قول رأيك

نبدأ بسم الله

بصوا انا احترت كتيير في الموضوع ده ومن كلام ناس كتير
كلنا طبعا عارفين اضائة الزينون جميله جدا ومميزه وبتدي العربيه شكل جميل وشيك
بس انا برضه مرضاش اني اركب حاجه في عربيتي ممكن تأثر عليها عالمدي البعيد

انا عايز اعرف من خلال تجاربكوا هل فعلا الزينون عملي في الفيرنا سواء في الفوجات او الفوانيس الكبيره ولا لا

ولا العربيه ممكن متستحملوش دراع النور مثلا ممكن يتحرق ولا حاجه من الضغط اللي عليه او فوانيس الفوجات ممكن تسيح

خش قول تجربتك والافضل من وجهة نظرك

ده غير طبعا ان لو حصل اي حاجه في الكهربا التوكيل حيلبسك العمه ويقولك قولتك متركبش زينون!!!
قديم 13-01-2012, 06:30 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زينون للفيرنا فوانيس كبيره وفوجات ...قول رأيك

تجربتي مع الالنترا 2012 ومع السيراتو2010 ومع النترا2008 هقولك عليهم بصراحه
اولا النترا 2012 هي اللي معايا دلوقتي مركب 4زينون وفوجات وطبعا دراع النور اتحرق ولبست في الحيطه مع غبور واشتريته ب 1000 جنيه
ثانيا النترا 2008 ك كنت مركب برده نفس الحكايه 4 زينون والفوجات وكانت ماشيه زي الفل طول الفتره اللي معايا لحد مابعتها
ثالثا السيراتو بقي برده 4 زينون والفوجات ولكن فشلت كل المحاولات لأن كل اسبوع كان مديول يتحرق لحد ما خرب بيتي غير طبعا حكايه الاي بود المعروفه في الكيا
ده عن تجربتي انا الشخصيه
ولكن مع واحد صاحبي الفيرنا ومركب في الفوانيس فقط ولم يحدث شئ معه حتي الان ماشيه زي الفل
قديم 13-01-2012, 01:25 PM
الصورة الرمزية ™Ķǻṙӗӗɱ
™Ķǻṙӗӗɱ ™Ķǻṙӗӗɱ غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدنى
هواياتي: السيارات

™Ķǻṙӗӗɱ is a glorious beacon of light™Ķǻṙӗӗɱ is a glorious beacon of light™Ķǻṙӗӗɱ is a glorious beacon of light™Ķǻṙӗӗɱ is a glorious beacon of light™Ķǻṙӗӗɱ is a glorious beacon of light

انا معايا النترا 2007 مركب فيها زينون فى الفوجات
مع العلم ان عربيتى اصلا من غير فوجات
نزلت اشتريت الفوجات بالضفيرة بتاعتهم بمفتاح خارجى
بيركب فى الطابلوه قدام رجليك الشمال
الفوانيس بلاستك صينى بس صناعة محترمة
ركبت فيهم زينون وماشى بيه على طول
ولا الزينون سيح الفانوس ولا اى حاجة وماشية زي الفل
اتوكل على الله
بس لو معندكش فوجات فى العربية اشتريهم من السجان فى التوفيقية
نوعهم
DLAA
دة افضل نوع فى وجهة نظرى فى الصينى وبيجيي بالضفيرة عندى فى الالنترا كان ب250 جنيه
عند السجان فى التوفيقية
والزينون بدام فى الفوجات انصحك تجيب 8000k لانه بيفرش على الارض وفى نفس الوقت اللى قدامك مش هيشتكى منه
ربنا معاك
تحياتى
قديم 13-01-2012, 03:29 PM
tarik80 tarik80 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Information technology
هواياتي: تصفح الأنترنت والمعرفه

tarik80 has a spectacular aura abouttarik80 has a spectacular aura about

بص ياكبير انا معايه فيرنا ومركبه على الفوجات نوره يغنيك عن الفوانيس الكبيره وكمان بيدى خلفيه عن المطباط والحفر وكمان ملوش تأثير وربنى يسترها معاك ومعانه
قديم 13-01-2012, 07:16 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
للاهمية زينون للفيرنا فوانيس كبيره وفوجات ...قول رأيك

نبدأ بسم الله

بصوا انا احترت كتيير في الموضوع ده ومن كلام ناس كتير
كلنا طبعا عارفين اضائة الزينون جميله جدا ومميزه وبتدي العربيه شكل جميل وشيك
بس انا برضه مرضاش اني اركب حاجه في عربيتي ممكن تأثر عليها عالمدي البعيد

انا عايز اعرف من خلال تجاربكوا هل فعلا الزينون عملي في الفيرنا سواء في الفوجات او الفوانيس الكبيره ولا لا

ولا العربيه ممكن متستحملوش دراع النور مثلا ممكن يتحرق ولا حاجه من الضغط اللي عليه او فوانيس الفوجات ممكن تسيح

خش قول تجربتك والافضل من وجهة نظرك

ده غير طبعا ان لو حصل اي حاجه في الكهربا التوكيل حيلبسك العمه ويقولك قولتك متركبش زينون!!!