العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 08-01-2012, 07:44 AM
ms8 ms8 غير متواجد حالياً

ms8 is on a distinguished road
افتراضي أنا مسافر مش عارف اعمل ايه في تيجو

السلام عليكمأنا كنت مسافر حوالي سنه
مش استخدم العربية اعمل ايه ارفعها ولا اركنها ليه اخويه ممكن يحركها مره كل اسبوع المهم أنا عايز اعرف رأي الخبره في موضوع ده بالتفاصيل بعلم ان العربية موديل 2009وماشية حوالي 30000 الف كليو
شكرًا مقدما
قديم 08-01-2012, 08:22 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا مسافر مش عارف اعمل ايه في تيجو

انا عندي والله نفس المشكله اعتقد لو جابت سعر كويس بيعها بس لان التيجو غالبا ما بتجبش سعر ف اعاده البيع وسيادتك هتسافر هي سنه واحده يبقي ارفعها وهترجع تلاقيها زي ما كانت بس ده لو العربيه مريحاك ومش هتفكر تبيعها قبل 5 سنين كمان مثلا
قديم 08-01-2012, 12:21 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

أنا عندي نفس المسكلة والله في صني 2010,
أنا إخترت إني ما أرفعهاش وسسيبتها في عهدة أخويا الصغير بس برضو مش هتبقى حاجة كويسة أولا العربية لحد النهاردة ماعملتشي 10 تلاف كيلوا ياعني أنا سايبهاله بقالها سنة ونص وكنت عامل بيها صيانة ال 5 آلاف.
عموما أنا لو رجع بيا الزمن هختار إني أرفعها لأني دا أسلم حل.
تقبل تحياتي.

قديم 08-01-2012, 01:28 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

انا عندي والله نفس المشكله اعتقد لو جابت سعر كويس بيعها بس لان التيجو غالبا ما بتجبش سعر ف اعاده البيع وسيادتك هتسافر هي سنه واحده يبقي ارفعها وهترجع تلاقيها زي ما كانت بس ده لو العربيه مريحاك ومش هتفكر تبيعها قبل 5 سنين كمان مثلا
مع تحيات حزب الهجوم على الاسبرنزا
قديم 08-01-2012, 01:32 PM
برق بنزين برق بنزين غير متواجد حالياً

برق بنزين will become famous soon enough

مممممم مش عارف الرفع مستحب لو سنة او اكتر ولو مفيش حد يدورها

لكن لو فيه حد يدورها كل اسبوع مرة ( يدورها ويمشى بيها مش يدورها بس ) وطبعاً تتركن فى مكان مفيهوش شمس ولا اتربه كتير ويتبص على الحوض ( بطارية وزيوت وخراطيم ووو ) كل شهر او كل شهرين مرة يبقى تمام اوى ومترفعهاش
مفيش يبقى ارفعها