العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية

المنتدى التعليمى والمكتبة الفنية كتب وشروحات ومقالات تعليمية عن كل فروع هندسة وميكانيكا السيارات

قديم 02-01-2012, 05:34 PM
الصورة الرمزية esafegypt
esafegypt esafegypt غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان بدائي

esafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud of
نقاش ازاى نساعد الناس دى ؟

السلام عليكم ورحمة الله

بالصدفة وانا بتصفح فيسى بوكى لقيت صفحة مشروع انشاء او سيارة مصرية
( تحرير )

وطبعا طلعت بخيالى كتيير اوى وتخيلت ان مصر عملت العربية وانا اشتريتها وكل شوية انزل اعمل لها تعديل واخليها رياضية او اجيب لها اكسسوارات وادلع العربية اخر دلع يااااااااه احساس جميل فعلا ان بلدك تعمل سيارة
موش هكتر عليكم انا قولت اعرض عليكم الموضوع هنا بردوا يمكن حد يقدر يساعد الناس دى ويتصل بيهم وانا عن نفسى ممكن اساعد بردوا حتى لو همسك لمبة وانور للناس اللى بتشتغل فى وقت الليل وسهرانه حتى لو هعمل لهم قهوه وشاي بس فعلا يا جماعة مصر موش صوغيرة علشان ميكون عندنا سياره مصرية وموتور مصرى
ده رابط الصفحة .............

http://www.facebook.com/egycar?ref=pb&sk=wall

قديم 02-01-2012, 06:07 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ازاى نساعد الناس دى ؟

انا اللي غايظني انهم بقالهم سنه اهو مطلعوش حتي توكتوك

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 05-01-2012, 10:07 PM
الصورة الرمزية esafegypt

esafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud ofesafegypt has much to be proud of

طيب علشان الكلام يكمل الاول الناس دى طلعت موش اى كلام لان مخترع السياره عمل الموتور فعلا واعتقد ان اهم حاجه الموتور علشان يكون اول موتور سيارة مصرى 100%
دلوقت هما بيدوروا على ممول طبعا فلو فى حد هنا يعرف شخصية من رجال الاعمال ياريت يوصل لة عنوان الشخص ده على الفيس بوك على اللينكه دى
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1000030978 09414

قديم 05-01-2012, 10:45 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

المهم ان رجل اعمال يتبني هذا المشروع................

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 07-01-2012, 01:36 AM
الصورة الرمزية esafegypt

ياريت انا بدعيلهم انهم ينجحوا حرام ان كل مخترع مصرى يرمى اختراعة بسبب التمويل يعنى الفقر ورانا فى كل مكان وسبب اننا منتحركش ومكتفنا طول الوقت مع ان موضوع زى السيارة ده هيبق مربح جدا لو اتعمل لان مصر فيها خبرات كتيرة فى موضوع السيارات وفى نفس الوقت سوق السيارات فيها جيد يعنى لو المصنع هيبيع داخل مصر فى الاول فقط هيكسب وبعد كده يفتح اسواق خارجية يبتدى بأفريقيا مثلا وبعد كده امريكا الجنوبية وشرق اوروبا المناطق دى فيها شريحه كتيرة من الشعوب اللى بتحب العربيات الاقتصاديه والدليل على كده ان العربيات الرخيصة لسه ليها سوق فى دول كتير واولها ال ماروتى وبعدها العربيات المينى وكل شركه الان بتتنافس علشان تنزل عربيات ارخص وبتوفر للمستهلك