العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 11-12-2011, 11:40 PM
karii83 karii83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استوديو قنوات فضائية

karii83 has a spectacular aura aboutkarii83 has a spectacular aura about
Angry افيدوني ماذا افعل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بداية اود ان انوه على انني ظللت متابعا للموقع من اكتر من 5 اشهر حتى استعين بيه في اتخاذ قراري بشراء byd f3 مانيوال وتوكلت على الله واستلمت العربية يوم الجمعة الماضي من الوكيل في مصر الجديدة.....لكن بكل اسف بمجرد مامشيت بيها 10 كيلو وانا بسمع صوت مش طبيعي اي حد في الشارع يسمعه صوت مش عارف اوصفه زي الصفارة او الشحة اللي بتحصل في العجل ورا وحاولت اعرف ايه سببه مش من الفرامل لاني اما بضغط فرامل او لاء مش بيفرق وبيروح وييجي مع نفسه كمان مش من الفتيس لان العربية سواء معشقة او ممورة نفس الصوت في المشي......ثاني عيب هو ان الفتيس في النقل تمام ماعدا اما انقل الى الرابع بحس بعضة او مش سلس زي باقي النقلات... كمان لاني دقيق شوية لاحظت ان الطارة المفروض في الوضع الطبيعي لو مستقيم تبقى مظبوطة من غير اي ميل لاكني لحظت انها بتميل سنة جهة الشمال.....ياريت ياجماعة زي مااخدت قرار الشراء واعتمدت عليكم بعد ربنا في اتخاذ القرار تفيدوني اعمل ايه في الحاجات دي لاني منزعج اوي من اللي حاصل ده انا لسه حتى مرخصتش كمان انا عرضتها عالميكانيكي بتاعي وطمني قالي الصوت ده تيل الفرامل بس خشن وكام مشوار وحيبقى مفيش صوت؟؟؟؟
قديم 11-12-2011, 11:46 PM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute
افتراضي رد: افيدوني ماذا افعل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ياباشا عليك وعلى التوكيل

قديم 11-12-2011, 11:52 PM
shaibat shaibat غير متواجد حالياً

shaibat will become famous soon enoughshaibat will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karii83 مشاهدة المشاركة

بداية اود ان انوه على انني ظللت متابعا للموقع من اكتر من 5 اشهر حتى استعين بيه في اتخاذ قراري بشراء byd f3 مانيوال وتوكلت على الله واستلمت العربية يوم الجمعة الماضي من الوكيل في مصر الجديدة.....لكن بكل اسف بمجرد مامشيت بيها 10 كيلو وانا بسمع صوت مش طبيعي اي حد في الشارع يسمعه صوت مش عارف اوصفه زي الصفارة او الشحة اللي بتحصل في العجل ورا وحاولت اعرف ايه سببه مش من الفرامل لاني اما بضغط فرامل او لاء مش بيفرق وبيروح وييجي مع نفسه كمان مش من الفتيس لان العربية سواء معشقة او ممورة نفس الصوت في المشي......ثاني عيب هو ان الفتيس في النقل تمام ماعدا اما انقل الى الرابع بحس بعضة او مش سلس زي باقي النقلات... كمان لاني دقيق شوية لاحظت ان الطارة المفروض في الوضع الطبيعي لو مستقيم تبقى مظبوطة من غير اي ميل لاكني لحظت انها بتميل سنة جهة الشمال.....ياريت ياجماعة زي مااخدت قرار الشراء واعتمدت عليكم بعد ربنا في اتخاذ القرار تفيدوني اعمل ايه في الحاجات دي لاني منزعج اوي من اللي حاصل ده انا لسه حتى مرخصتش كمان انا عرضتها عالميكانيكي بتاعي وطمني قالي الصوت ده تيل الفرامل بس خشن وكام مشوار وحيبقى مفيش صوت؟؟؟؟
ياريت حد يدخل وخصوصا من التوكيل يشوف المشكله لانى نفس الظروف متابع مايكتب عن السياره بالمنتدى ومتردد فى الشراء
قديم 12-12-2011, 12:05 AM

ياجماعة الغريب اوي اني اصلا مشتري من الوكيل واول مااتصلت بيه بعد مايكملش نص ساعة قالي خلاص انت تبع الصيانة بعد كده احنا دورنا انتهى االلي هو يعني تلبيس وخلاص
قديم 12-12-2011, 12:07 AM

وبعدين اروح فين اصلا اي توكيل؟؟؟؟ وبميعاد ولا من غير حجز ياريت حد يفهمني