العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 20-11-2011, 05:46 PM
الصورة الرمزية Ahmed Salah ahmed
Ahmed Salah ahmed Ahmed Salah ahmed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

Ahmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to behold
افتراضي قفل دركسيون انما ايه

من اسبوعين وانا في المصنع لقيت صاحب المصنع عندي بيعمل قفل دركسيون لعربتيه بس ايه صناعه محليه بصراحه الفكره عجبتني فخليتهم يعملولي انا كمان قفل زيه
علي فكره الخامه المستخدمه فيه حديد قطر 30 مللي يعني مستحيل حد يقدر يفكر في انه يشيله كمان وزنه لوحده حوالي 2.5 كجم

هو طبعا لسه هيكون فيه تعديلات

اسيبكم مع الصور

دا الجزء اللي هيركب عند الفرامل

دا قفل انا اشتريته ب 35 جنيه

ودي صورة القفل وهو راكب بين الدركسيون والفرامل لان عربيتي اوتوماتيك

نسيت ااقولكم ان الدركسيون لازم يكون نازل للاخر

قديم 20-11-2011, 06:01 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قفل دركسيون انما ايه

هو من فوق ماسك ف الدركسيون بس من تحت عند دواسه البنزين بيمسك ف ايه؟؟؟ لانه لو مش ماسك ف حاجه من تحت يبقي ولا كانك عملت حاجه منتظر رد سيادتك؟؟
قديم 20-11-2011, 07:59 PM
الصورة الرمزية Ahmed Salah ahmed
Ahmed Salah ahmed Ahmed Salah ahmed غير متواجد حالياً

Ahmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to beholdAhmed Salah ahmed is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

هو من فوق ماسك ف الدركسيون بس من تحت عند دواسه البنزين بيمسك ف ايه؟؟؟ لانه لو مش ماسك ف حاجه من تحت يبقي ولا كانك عملت حاجه منتظر رد سيادتك؟؟
من تحت ماسك في الدراع بتاع دواسه الفرامل

وعلي فكره انا حاولت كتير اشيله او احركه يمين او شمال لكن دا مستحيل

وللضمان هاخلي الجزء دا علي شكل حرف U في التعديل الجديد

قديم 26-11-2011, 01:41 PM
الصورة الرمزية hany61
hany61 hany61 غير متواجد حالياً
من انا؟: انا المصرى كريم العنصرين
هواياتي: حبى لبلدى مصر

hany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of lighthany61 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Salah ahmed مشاهدة المشاركة

من اسبوعين وانا في المصنع لقيت صاحب المصنع عندي بيعمل قفل دركسيون لعربتيه بس ايه صناعه محليه بصراحه الفكره عجبتني فخليتهم يعملولي انا كمان قفل زيه
علي فكره الخامه المستخدمه فيه حديد قطر 30 مللي يعني مستحيل حد يقدر يفكر في انه يشيله كمان وزنه لوحده حوالي 2.5 كجم

هو طبعا لسه هيكون فيه تعديلات

اسيبكم مع الصور

دا الجزء اللي هيركب عند الفرامل

دا قفل انا اشتريته ب 35 جنيه

ودي صورة القفل وهو راكب بين الدركسيون والفرامل لان عربيتي اوتوماتيك

نسيت ااقولكم ان الدركسيون لازم يكون نازل للاخر

السلا م عليكم ورحمة اللة
القكرة حلوة يس ممكن الدركسيون يتحرك لتحت وتطلع العصاية من الدواسة
انا عندى تصميم اخر افضل واحسن انا مجربة عندى فى نوبيرا اوتو سوف اعرضة بالصور قريبا ان شاء اللة
قديم 26-11-2011, 02:46 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

فكرة ممتازة

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي