العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 30-10-2011, 03:24 PM
Amr_5280 Amr_5280 غير متواجد حالياً

Amr_5280 is on a distinguished road
طلب عايز مساعدتكم..لوجان ولا تيجو

عجباني اوي شكل التيجو ونفسي اجيبها بس خايف من كلمه صيني ومقتنع من اراء حضراتكم ان لوجان عربيه جديره بالاحترام.....
عارف ان الفئتيم مختلفتين بس انا فعلا عجباني العربيثتين بس التيجو عجباني اكتر بس خايف منها ..ياتري ابقي غلطان لوفكرت اجيب تيجو علما باني معجب جدا بيها اون نفسي في عربيه عاليه عن الارض وعمليه واقتصاديه وتكيفها كويس ..
قبل كده فكرت في اللانوس واستبعدتها عشان واطيه وبتحك في المطبات والسانديرو واستبعدتها عشان عدم الانتشار وقطع الغيار..
ياريت حد يدلني ويساعدني عشان بجد محتار جداوحاسس اني مش هركب عربيه الا بعد خمسين سنه كمان علي مااخد قرااااااااااااار...
ولكم جزيل الشكر مقدما
قديم 30-10-2011, 04:06 PM

افتراضي رد: عايز مساعدتكم..لوجان ولا تيجو

انا بشوف التيجو كتير في الشوارع طبعا مش زي حاجات تانيه كتير لانوس لانسر ماتركس بس حاسس انها بدات في الانتشار ومتهيالي انتشارها زي اللوجان حاسس اني بشوفهم بنفس المعدل تقريبا ..
سالت واحد كان راكب اللوجان وكان راكن مستني واحد تقريبا رحت سالته عليها شكرلي فيها جدا
ياريت تقولولي رايكم المبدئي حتي لو كنتوا مكاني تشتروا التيجو لو حابينها ولا تخليكو في الاضمن وتشتروا حاجه زي اللوجان او اللانوس وتضحوا بالكماليات والشكل الافضل (من وجهه نظري يعني) ..؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 30-10-2011, 04:30 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

انا مش قارن ما بين اللوجان والتيجو عشان انا عاهد نفسي علي اني لا اقارن اللوجان باي عربية بس كل اللي اقدر اقولهولك ان اللوجان من العربيات الممتازة اللي فيها كل حاجة انت محتاجها وزيادة واقل مثيلاتها في المشاكل وعيوب التصنيع وياريت تقرا في المنتدي عن عيوب ومميزات الاتنين قبل ما تقرر شراء اي نوع

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 30-10-2011, 04:57 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

انا مش قارن ما بين اللوجان والتيجو عشان انا عاهد نفسي علي اني لا اقارن اللوجان باي عربية بس كل اللي اقدر اقولهولك ان اللوجان من العربيات الممتازة اللي فيها كل حاجة انت محتاجها وزيادة واقل مثيلاتها في المشاكل وعيوب التصنيع وياريت تقرا في المنتدي عن عيوب ومميزات الاتنين قبل ما تقرر شراء اي نوع
شكرا لحضرتك علي الاهتمام وردك علي
بس انا خايف من نقطه قطع الغيار وسعر اعاده البيع ياريت حضرتك تفيدني في النقطتين دول علما اني مش هنوي اغيرالعربيه الا ان شاء الله بعد 5 سنين ياتري ساعتها هخسر اد ايه من تمن العربيه الاصلي مقارنه باللانوس؟؟؟؟
ولك جزيل الشكر
قديم 30-10-2011, 05:23 PM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute

اشترى التيجو ،،ومش هتندم انشاء الله