العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 28-10-2011, 10:46 PM
shawki shawki غير متواجد حالياً

shawki has a spectacular aura aboutshawki has a spectacular aura about
مميز فرامل abs

انا واحد من الناس اللى كانوا بيشكروا فى 516 a جداا لحد ما حصل معايا موقف مش حلو يارب مايحط حد فيه ....... كنت ماشى على طريق مصر اسماعيلية الصحراوى وبعدين عربية لادا قطعت الطريق مرة وحدة كنت انا وجنبى 4 عربيات بس العربية كانت ادامى انا وعربية فيرنا كانت سرعتنا حوالى 90 ................طبعا كلنا دسنا فرامل والنتيجة انا والفيرنا خيشنا بس الحمد لله انا خبطتى كانت فنوس واكصدام اما الفيرنا كانت متبهدله .......... فنا وصلت لحاجه وارجو انكوا تاكدوها او تنفوها ان فرامل اسبرانزا 516 افضل من عربيات فأتها(فرنا ولانوس) بس فراملها مش جامده متسعفش فى اى موقف يعنى لا فى حاجة اسمها abs ولا حاجه ونا كده مش بهاجم العربية انا مقطنع بيها جدا بس احب اقول لاى واحد سيأها انتا سايأعربية ب60 ألف يعنى مش بى ام ,..... يعنى من الاخر زيها زى عربيات فيأتها بس هيا تفوق فى الكماليات والصاج ...... ارجو الرد
قديم 29-10-2011, 12:13 AM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of
افتراضي رد: فرامل abs

بص يا باشا مبدئيا مفيش حاجة اسمها "يعني لا abs ولا حاجة " لاني العربية فيها فعلا نظام ال abs بس انا معاك طبعا ان مينفعش نقارن فرامل العرربية دي مع فرامل الاماني مثلا احنا كده بنظلمها جدا ثانيا حتي لو الواحد كان راكب بوجاتي متتخيلش انك هتلاقي حاجة قدامك فجاة و تقول للعربية اقفي هتقف مرة واحدة بس هي طبعا بتختلف كفاءة الفرامل

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 29-10-2011, 01:49 AM
Mr.NoLoVe Mr.NoLoVe غير متواجد حالياً

Mr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the roughMr.NoLoVe is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_1993m مشاهدة المشاركة

بص يا باشا مبدئيا مفيش حاجة اسمها "يعني لا abs ولا حاجة " لاني العربية فيها فعلا نظام ال abs بس انا معاك طبعا ان مينفعش نقارن فرامل العرربية دي مع فرامل الاماني مثلا احنا كده بنظلمها جدا ثانيا حتي لو الواحد كان راكب بوجاتي متتخيلش انك هتلاقي حاجة قدامك فجاة و تقول للعربية اقفي هتقف مرة واحدة بس هي طبعا بتختلف كفاءة الفرامل
مع احترامى لحضرتك بلاش سيرت البوجاتى فيرون والعربيات العاليه دى زى مازوندا والعربيات دى
لانها بتنزل بتصميم ف الفرامل بيوقف العربيه وهى على سرعه 190 ف 4.3 ثوانى يعنى لو ماشى 100 وقولتلها ااقفى هتقف متقلقش يا باشا
قديم 29-10-2011, 04:34 AM
الصورة الرمزية mostafa mamdouh
mostafa mamdouh mostafa mamdouh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Specializing in cars
هواياتي: wrestling

mostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond repute

انا معايا 516 2011 والفرامل بتعتها مش ممتازة دية فوق الممتازة و سعفتنى فى مواقف كتير ال abs شغلة 10 على 10 وبيوقف العربية فى الوقت المناسب ..... انت اكيد فية حاجة غلط عندك فى الفرامل انصحك تروح التوكيل الى فى الدقى وتكشف على الفرامل احسن
قديم 29-10-2011, 09:35 AM
الصورة الرمزية كار كير فورميلا1
كار كير فورميلا1 كار كير فورميلا1 غير متواجد حالياً
من انا؟: مركز كار كير فورميلا1
التخصص العملى: كار كبر
هواياتي: سيارات بي ام

كار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of lightكار كير فورميلا1 is a glorious beacon of light

abs ده معمول مانع الانزلق مش قوه فرامل

كار كير فورميلا1 تنظيف السيارات كميائي وبخار
0194793977-0127664874