العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 22-10-2011, 12:49 AM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute
افتراضي اة يا زمن بقى فيك علو العربية اوبشن

بقالنا فترة فى مصر بنعاااانى من حاجااات غريبة وبدئت تقصر على ثقافتنا كا شعب بس الغريب ان احنا من زمااان واحنا كدا يعنى مثلا طول عمرنا ان لو عايز عربية غالية يعنى ميرسيدس و بى ام دابليو مع ان فى عربيات كتير ممكن تكون احلى وكفائتها اعلى بس احنا مفيش قدامنا غير كدة دة وكل حاجة بنشوفها احنا بطريقتنا بنخليها قاعدة وبتفضل لازقة فينا دة حتى فى الافلام القديمة وبرضوا لغاااية دلوقت لازم يطلعوا الجزار راجل شرير الى بقى ملاحظوا الاياااام دى حوار علو العربية يعنى مثلا يقولك بلاش السيفيك دى واطية على الارض اوى خد الاكتافيا احسن عشان عاليا من على الارض طبعا مع احترامى للاكتافيا انا بس بوضح وتيجى تسمع عن مميزات اللوجاان الى انا مش مقتنع ان فيها اى مميزاات يقولك اول ميزة انها عالية يعنى انا اركب عربية لو طلعلى ملف فجئاااااااااة وانا على سرعة الاقى العربية ماشية على جنبها و عمومااااا معرووووف ان كل ما العربية تقرب من الارض بتبقى ثابتة اكتر احنا بننسى الكلام دة كلو ونقووول عشااان المطبااااط يعنى عشااان هتعب شوية اموت نفسى بعربية معندهااااش فكرة عن الثباااات والى ابتديت الاحظوا على ناااااس كتير ومنهم ناااس هنا فى المنتدى واحد كان كااااتب حلمى او نفسى اعلى الفيرنا بتعتى طيب هيا اساسااا الفيرنا ناقصة دة احنا بنتحااايل عليها عشاااان تثبت فا بنركبلها جنط 15 ونهبطهاااا تقوم حلمك ان تعليهااا اكتر وبرضوا فى مفهووووم خاطئ ابتدى ينتشر بين الناااس وبشووفوووا كتير هنا فى المنتدى هو مفهوووم الثباااات كنت بتفرج على موضوع بتااااع الاكسنت الاقى الناااس كاتبة انا كنت جااايب بيها 180كم وكانت ثابتاااا جداااا طيب اية هوااا مفهوووم الثباااات بلنسبااالة مفهوووم الثباااات بلنسباااالة انو كان ماشى طوااالى على طريق سفر زى العالمين مثلا طب وهوا اساسااا الى حصل عشاااان تباااان ان العربية ثابتة ولا لاء واحد صاحبى معاااة جولف 1 بتجيب ال200كم بس من كااام يوم كنا مشيين بليل بسرعة 100كم وفجئاااا طلع قفص بلاستيك كبير فى نص الطريق جة يفادية العربية مشيت بجنبها تلت اربع مرااات تقولى بقى كدة انها ثابتة عشاااان بتجيب 200كم
حسبى اللة ونعم الوكيل

قديم 22-10-2011, 03:02 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اة يا زمن بقى فيك علو العربية اوبشن

والله عندك حق بس صراحة المطبات كسرت العربيات
قديم 22-10-2011, 04:29 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute

مهو الناس اتظلمت من المقبات الصناعيه العربيه بتتعلق فيها وبعدين انا معاك ان فيه ناس بتبالغ اوى
يعنى العربيه ماشيه طوالى وجايبه سرعه ويقولوا ثابته لا وايه وحياتك لو جاله مطب هواء بس مع الاكسنت هيسمعنا اغنيه بودعك آخر وداع
بس فعلا الناس مظلومه فى موضوع المقبات الصناعيه بتتعمل بغباء وبيضطروا يعلوا العربيه شويه وبعد كده العربيه تعوم وتنشف
قديم 22-10-2011, 11:03 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

كلام للاسف صحيح
قديم 22-10-2011, 11:19 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

فعلا دا اللي بيحصل
لكن ثقافه البيجو 504 لسه مسيطره علي الناس
كل ما العربيه تبقي عاليه كل ما تبقي امتن و احسن
علشان ما تحكش في المطبات
طب و ايه يعني لما تحك في المطبات ايه اللي هيحصل؟؟!!!!
عمر ما حد سأل نفسه السؤال دا

حـازم خـضـر