العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 12-09-2011, 12:41 AM
blade2011 blade2011 غير متواجد حالياً

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough
افتراضي محتار يا جماعة بليز - شيفرولية لانوس 2012

محتار اوى يا جماعة :الموضوع باختصار انى استقريت على الشيفرولية اللانوس 2012 وكدة واستقريت على بنك عودة كبنك اللى هايقسطلى واستقريت بردة على المصرية اللى هوة المعرض الى هايدنى العربية بس اللى محينى بردة كزا حاجة وعاوز بجد رايكم فيها بجد يا جماعة ضروروى :
1-انا عاوز لانوس حبيت شكلها بس لما بقرا اللى بيكتبة الاعضاء هنة على اللانوس الجديدة بلاقى انها احسنلها تشتغل عربية كبدة بجد مشاكل كتير اوى ليها وسوء تقفيل فا بجد بليز دلونى يا جماعة
2-هل الفيرنا احسن بجد منها يعنى ولا اية انا بصراحة انا حابب شكل الانوس الجديدة جدا وخاصة 2012 والازاز الفامية وكمان شكلها متغير شوية من جوا من 2011 من حيث الطارة والفرش وكمان الكاسيت وكمان استريحت فى قدتها عن الفيرنا حيث ان انا طويل 185 سم وحسيت انى مرتاح قدام وورا كمان بس الاعضاء هنة بجد محسسنى انها ماتنفعش الا عربية كبدة فا انا قلقان اوى بجد
3-انا هاقسط مع بنك عودة هل بنك عودة كويس ولا مقرف فى التعامل ولا اية وخاصة انى ماينفعش اقسط مع بنك تانى لظروف شغلى هوة فيلم كدة بس فعلا طلع ماينفعش اة انا مرتبى كبير بس انا لا بقبض بشرايط قبض ولا محول مرتبى على بنك انا حاجة كدة اسمها فى الدولة صناديق خاصة يعنى فا يعنى ماينفعش احول مربتى تبع بنك فا عشان كدة ماينفعش فى حالتى الا عودة او البنك الوطنى وقولت عودة عشان ناس زمايلى مقسطين عندة بس انا حبيت اعرف منكوا هل تعاملوة رخم يعنى ولا هل فى خطورة وهل فعلا ان انا هامضى على شيك بمبلغ القسط فى سنة او نصف سنة
4-التامين انا عاوز اعملة مع مصر للتامين هل كويس ولا مش كويس وهل لا قدر الله لو جرا حاجة فى العربية فعلا هايعملها ولا لا
5- المشكلة الازلية بتاعتى انى مش اد كدة فى السواقة بصراحة هل دة مشكلة فى ظل اول عربية ليا زيرو بس انا فعلا دورت كتير والله على مستعمل ومالقيتش حاجة كويسة وكنت هالبس فى اكتر من واحدة اى كلام بس ربنا بينجينى على اخر لحظة عشان كدة اتعقدت وقولت اهو الزيرو زيرو بس انا خايف من موضوع السواقة بصراحة هل فعلا هابهدل العربية فعلا بس انا شايف ان الخبطات والحوادث بتاعة ربنا يعنى العربية بتبقة تحت البيت يعنى وبتتخبط
6-المصرية كويسة ولا لا
7-اهم حاجة عاوز اركب انذار هل لو ركبتة الضمان هاتيتلغى ولا اية عشان الاعضاء هنة بيتشكوا جدا من الموضوع دة
8- اخر حاجة لو ربنا اراد وشاء هاستلم اية مع العربية

بجد انا اسف يا جماعة انا طولت عليكوا بس اخوكوا قلقان اوى اوى اوى اوى ومش عارف يعمل اية وخايف بردة مااكدبش عليكوا بس بجد يا جماعة ساعدونى فعلا انا محتاج مساعدتكم

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 06-10-2011 الساعة 03:59 AM سبب آخر: اضافة توضيح للعنوان
قديم 12-09-2011, 01:09 AM
nader hassan nader hassan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف معمارى
هواياتي: قياده جميع انواع السيارات

nader hassan will become famous soon enoughnader hassan will become famous soon enough
افتراضي رد: محتار يا جماعة بليز وارجو المساعدة

والله انا محتار زيك بظبط لانى بفكر اشترى ومش عارف اشترى ايه بس انا معرفش حد جاب الشيفروليه لانوس بس ابن عمتى جايب الفيرنا من 2006 والعربيه معاه بسم الله ماشاء الله وانا ناو انشاء الله اجبها قسط بس لسه مش عارف النظام ايه بس يارت تقولى نظام قسط لانوس ايه والمقدم وكده
قديم 12-09-2011, 01:30 AM

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader hassan مشاهدة المشاركة

والله انا محتار زيك بظبط لانى بفكر اشترى ومش عارف اشترى ايه بس انا معرفش حد جاب الشيفروليه لانوس بس ابن عمتى جايب الفيرنا من 2006 والعربيه معاه بسم الله ماشاء الله وانا ناو انشاء الله اجبها قسط بس لسه مش عارف النظام ايه بس يارت تقولى نظام قسط لانوس ايه والمقدم وكده
واللة ياباشا مش عارف انا قعدت اكتر من مرة فى الفيرنا وحسيت انها واطية اوى اوى وسقتها وارتحتش اوى فى قعدتا عشان انا طويل وكمان ضيقة اوى من جوا مش عارف بس هية كعربية لو لواحد وكدة حلوة اوى لكن كعيلة مش حلوة المهم عشان مااطولش عليك انا هادفع نصفها 35500 مقدم + 3000 كمصاريف ادارية وتامين وبعد كدة 870 جنية فى الشهر لمدة خمس سنين بس انا ناوى انشاء الله اقسط اول تلت سنين وبعدين اخر سنيتن ادفعهم كاش
قديم 12-09-2011, 01:32 AM
الصورة الرمزية albarbary
albarbary albarbary غير متواجد حالياً

albarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these partsalbarbary is infamous around these parts

ما دام مش أد كدا فى السواقة يبقى إيـــــــــــاك تجيب زيرو ، نصيحة لله ، هيبقى حرام عليك ، هات حاجة مستعملة اتعلم عليها الأول

http://youtu.be/GjZMqf-83Ds
قديم 12-09-2011, 01:35 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة albarbary مشاهدة المشاركة

ما دام مش أد كدا فى السواقة يبقى إيـــــــــــاك تجيب زيرو ، نصيحة لله ، هيبقى حرام عليك ، هات حاجة مستعملة اتعلم عليها الأول
بس مش عارف ياباشا فية مشكلتين عندى اولا كنت هالبس فى اكتر من حاجة مستعملة والحمد للة ربنا ناجانى كمان انتا عارف حوارات العربيات المسروقة اليومين دول فا واحد صاحبى لبس فى واحدة مسروقة فا اتعقدت كمان انا امكانياتى مااتزيدش عن 40 الف فا كان نفسى اشوفه حاجة ماتعزبنيش اوى وخاصة انى مش فاضى بجد وماعدنيش وقت كتير انى الف على الميكانيكية كمان انا حسيت ان 80 % من اللى بيبيع عربيتة بتكون فعلا متهانة ومش بيبيعها الا وهى فاتحة بقها فانا لية البس كدة اللبسة دى لا وكمان اصرف عليها اول ما اجبها طب لية هوة الواحد بيجيب عربية عشان يرتاح ولا يتبهدل