العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 28-08-2011, 06:47 AM
mo7amd 20 mo7amd 20 غير متواجد حالياً

mo7amd 20 will become famous soon enough
عاجل مين عندو m12 ضروررري

السلام عليكم انا هنا جديد في المنتدى ده وبصراحة منتدى شامل في كل حاجة في العربيات
المهم انا عايز اسئل حد هنا عندو m12 وايه اخبارها معاه مريحاها ولا وايه اخبار عيوبها ومميزتها انا الصراحة ناوي وحاببها جدا بس خايف شوية منها ومن العربيات الصيني بس الواحد المفروض ميحكومش علي الصيني غير لما تبقى معاه فياريت اللي معاه العربية او يكون خبير في العربية يقولي رأيو فيها بصراحة لاني بجد محتاج اي حد معاه العربية خصوصا ان انا لسه اول مرة في حياتي اجيب عربية جديدة

وتاني حاجة في عربية بردو حلوة وعجباني اسمها رينو سانديرو او لوجان هاتش باك زي ما بعض الناس بيسموها في نفس الرينج بتاع m12فياريت اي حد يعرف اي حاجة عن العربية دي يقولي

فايه رايكو m12 ولا سانديرو
وشكرا اوي وانا اسف على الاطالة
قديم 28-08-2011, 06:28 PM
katoba katoba غير متواجد حالياً

katoba will become famous soon enough
افتراضي رد: مين عندو m12 ضروررري

الm12 هى نفسها الm11 مع اختلاف الشنطة طبعا ولو حضرتك عاوز تعرف عنها كتير يبقى تسيرش على الm11 وتشوف عيوبها ومميزاتها وبالنسبة للمقارنه بينها وبين السانديرو انا افضل الm12 بكل المقاييس لانك بتقارن مغربى بصينى واكيد طبعا الصينى يكسب وخصوصا انها لقت نجاح كبير فى مصر دة غير توافر قطع غيارها مقارنه بالرينو
قديم 28-08-2011, 08:24 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

طبعا أبعد عن الأسبيرانزا تماما خصوصا الأيام دى أكتب كلمة عيوب سبيرانزا فى جوجل وشوف المصائب من عيوب فى العربية ومشاكل فى التوكيل وغيره,صدقنى أنت مش بتشترى لعبة صينى ولو أتكسرت مش مشكلة أنت بتشترى عربية عايزها تفضل شغالة 24 ساعة ومن غير صوت ده ولا كده يبقى أرشح لك الرينو أحسن وعلى فكرة هى هى الللوجان مع أختلاف الشكل وبيقولو أن الدفعة الجاية هاتبقى تقفيل رومانى أحسن من الصينى 100 مرة وكفاية إنها من شركة رينو العريقة المحترمة الفرنسية

قديم 28-08-2011, 09:32 PM
mo7amd 20 mo7amd 20 غير متواجد حالياً

mo7amd 20 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة katoba مشاهدة المشاركة

الm12 هى نفسها الm11 مع اختلاف الشنطة طبعا ولو حضرتك عاوز تعرف عنها كتير يبقى تسيرش على الm11 وتشوف عيوبها ومميزاتها وبالنسبة للمقارنه بينها وبين السانديرو انا افضل الm12 بكل المقاييس لانك بتقارن مغربى بصينى واكيد طبعا الصينى يكسب وخصوصا انها لقت نجاح كبير فى مصر دة غير توافر قطع غيارها مقارنه بالرينو
على فكرة m12 صناعة صيني لاكن تقفيل مصري
ورينو صناعة فرنسي تقفيل وتجميع مغربي
انا شئلت صاحب معرض ابو الفتوح اللي عند المحكمة في مصر الجديدة وقلي كده على m 12
قديم 28-08-2011, 11:45 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

انا شايف انك لو عايز اسبيرانزا يكون m11 ده الm12 اغلى من m11 واضيق رايي يكون m11 اما الرينو سانديرو فانا ركبتها مش حلوه خالص ومش مريحه وضيقه

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/