العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 24-08-2011, 12:54 PM
بسام عادل بسام عادل غير متواجد حالياً

بسام عادل is on a distinguished road
عاجل تزييق العربيه سببه؟

يا جماعة ارجو الرد على المشكلة دى انا عندى دايو لانوس 1996 كان عندى المساعدين الاماميين بيعملوا دبدبه فقلت اغيرهم ناس نصحتنى انى اشترى الاستيراد كاملين بالتيل والطنابير والركب هايكون افضل وفعلا عملت كده المهم بعد ما ركبتهم بالظبط يومين ولقيت العربية اسوأ من الاول فرجعت تانى لتاجر قطع الغيار لانه كان قايلى ان لو فيهم حاجة بتوعى فجرب العربيه قالى لا ده مش عيب مساعد دى اكيد المقصات فانا هاقولكم حاله العربية بالظبط لانى بصراحة مش عارف اصدقة ولا ايه العربية فيها صوت لا مؤاخذة يعنى سمعتم صوت سرير بايظ لما تيجى تنام عليه بيعمل ايه اهو العربيه بتعمل كده بالظبط تزييق عالى جدا لدرجة يوتر انا بصراحة بقيت بكرة العربيه وعلى فكرة هو بعتنى لميكانيكى تبعة قالى لا دى المقصات هى اللى تعمل الصوت ده فانا طبعا ما صدقتوش فسؤالى ليكم لاهل الخبره هل الصوت ده من المساعد ولو من المساعد اطلب من تغيير المساعدين بس ولا يشيل الجنبين اللى انا اشتريتهم منه ارجو الرد وافادتى وانا هاستنى ردكم عشان لما اروحلة واكلمه يحس انى فاهم
قديم 24-08-2011, 01:27 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تزييق العربيه سببه؟

انا اعتقد ان التزيق ده من المقصات
لان عربيتي بتزيق برضوا والميكانيكي بتاعي قالي انها المقصات
وانشاء الله الاعضاء يفيدوك اكتر مني في الموضوع ده
شكرا ليك

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 25-08-2011, 02:42 AM
بسام عادل بسام عادل غير متواجد حالياً

بسام عادل is on a distinguished road

اشكر الاستاذ mar mar جدا على الاهتمام والرد لكن يا
جماعة فين باقى الردود
قديم 25-08-2011, 03:37 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

هوه المقص لو فيه حاجه بيعمل غربه فى العجل وتحس بيها فى الدركسيون على سرعه معقوله 90 مثلا او هوه واخد خبطه ومعووج او الجلب تعبانه لكن فى حاجه كويسه ممكن تفيدك تروح بنزينه ترفع السياره وتغسل السياره كلها من تحت بزيت على سولار هما عرفينه فى البنزينه لان الزيت على سولار بيلين السوست والمقصات السكاتره والعفشه كلها وجرب ومش هتكلفك كتير اوى

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 25-08-2011, 02:37 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

هجرب الحل ده

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share