العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 13-08-2011, 02:58 AM
albasha37 albasha37 غير متواجد حالياً

albasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the roughalbasha37 is a jewel in the rough
عاجل ياريت تساعدوني قبل ماادفع فلوس العربية لوجان بعد غد وأتورط

السلام عليكم اطلب مساعدة من مالكي الرينو لوجان انا ذهب لمعرض وشاهدت اللوجان بعد ان قرأت عنها كثير في مواقع كثيرة منها هذا المنتدى ودفعت عربون 500 جنيه وقررت شراء اللوجان فل اوبشن موديل 2012 ب 71 الف وسأدفع باقي المبلغ بعد غد أو غدا لأن اليوم السبت وسأستلمها يوم الأثنين بعد غد ولكن من خلال قرأتي عن عيوب السيارة من حيث كركة في الموتور وضعف في المكيف وقطع غيار غالية بعض الشئ خلاني خايف وممكن أستعوض ربنا في ال 500 جنيه العربون انا كنت ناوي اشتري هايونداي اكسنت بس وجدت سعر اللوجان مشجعني انا هاخد السيارة قسط هادفع 41وأقسط 30 الف انا محتاج رأيكم جدا اشتري اللوجان الفرنسي المنشأ النغربية التقفيل ولا أشتري هايونداي اكسنت مع التظر للسعر وشكرا لكم
قديم 13-08-2011, 03:53 AM
وليد الأسوانى وليد الأسوانى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: القراءة والسفر وكرة القدم

وليد الأسوانى will become famous soon enough
افتراضي رد: ياريت تساعدوني قبل ماادفع فلوس العربية لوجان بعد غد وأتورط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة albasha37 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم اطلب مساعدة من مالكي الرينو لوجان انا ذهب لمعرض وشاهدت اللوجان بعد ان قرأت عنها كثير في مواقع كثيرة منها هذا المنتدى ودفعت عربون 500 جنيه وقررت شراء اللوجان فل اوبشن موديل 2012 ب 71 الف وسأدفع باقي المبلغ بعد غد أو غدا لأن اليوم السبت وسأستلمها يوم الأثنين بعد غد ولكن من خلال قرأتي عن عيوب السيارة من حيث كركة في الموتور وضعف في المكيف وقطع غيار غالية بعض الشئ خلاني خايف وممكن أستعوض ربنا في ال 500 جنيه العربون انا كنت ناوي اشتري هايونداي اكسنت بس وجدت سعر اللوجان مشجعني انا هاخد السيارة قسط هادفع 41وأقسط 30 الف انا محتاج رأيكم جدا اشتري اللوجان الفرنسي المنشأ النغربية التقفيل ولا أشتري هايونداي اكسنت مع التظر للسعر وشكرا لكم
اللوجان عربية ممتازة .. معايا ليها اكتر من 8 شهور .. وماشاء الله زى الفل ... وسافرت بيها من أسوان لأسكندرية .. 100% والتكيف بتاعها ممتاز ومش ضعيف .. وده بالنسبة للجو بتاع اسوان ... لكن طبعا الأكسنت عربية ممتازة محدش ينكر .... لكن ماتقلقش من اللوجان ... عربية محترمة جدا جدا ... وده عن تجربة طبعا
قديم 13-08-2011, 04:03 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

بص انت لو تقصد الاكسنت الجديدة فمينفعش تقارن بيها اللوجان يعنى دى 70 الف ودى 105 الف يبقى ازاى
هتلاقى فرق فى الموترو وحاجات كتير انما مش ضرورية ما انت مش هتمشى على 200 يعنى مختصر كلامى اللوجان فى فئتها ممتازة واسمحلى كركرة فى الماتور يعنى انت بخيل بتحط بنزين 90 ودا غلط حط 92 وهتلاقى العربية فل الفل وثباتها معقول وجميل وفراملها كويسة وتكييف جيد متخفش جميلة جدا وهتعجبك اوى اوى اوى
يعوبها حاجتين الكلاكس فى دراع المساحة هههههه بيجوو
وطبعا قطع الغيار غالية انما مش اوى يعنى حافظ عليها وانت مش هتغير اى حاجة وفعلا عربية ممتازة ولما تقارنها قارنها بفئتها فيرنا بروتون كدة وخليك فيها وتوكل على الله
قديم 13-08-2011, 05:05 AM
الصورة الرمزية ayman1204
ayman1204 ayman1204 غير متواجد حالياً
من انا؟: Mr Lonely
التخصص العملى: General Manager at TVEgy.CoM
هواياتي: ركوب لولو , مونتاج الفديو

ayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to beholdayman1204 is a splendid one to behold

زى ما قولت هناك
العربية زى الفل ومعايا عمرى ما اشتكيت من اى حاجة
عامله معايا 10 الاف كيلو وحاجة اخر فلة
قطع الغيار رخصت
الفانوس الامامى صناعه تركى ب 250
والمقصين ب 400 جنية
عاوز قطع غيار ارخص من كدة اية تانى ؟؟ ........

دا غير بقى الحاجات اللى موجودة فى العربية واللى جبت بيها 180 وثابته
عكس الاكسنت اللى هتجبها شوف لما تجيب بيها 140 هتبقى عامله ازاى

غير الكاوتشات 15 وعالية عن الارض وعمرها ما بتحك فى مطب غير انها مصفحة من تحت
اير باج - كمبيوتر رحلات ودا لحد دلوقتى مش شايفة فى عربيات اصلا غير اللوجان - تكيفها رائع
بس فى الجو الحر الشديد اوى ممكن تقدر تقول عليه بيلطف الجو - اوسع شنطة برضوا شوفتها حتى الان 510 لتر واوسع تانك بنزين 50 لتر + 20 احتياطى + موفرة جدا فى البنزين

اوسع صالون بتشيل 4 وراء فى الكنبة الخلفية بس بيكونوا مزقنين شوية

عييوبها حاجات هتتعود عليها زى الكلاكس وزارير الازاز
ودا مش عيب
دا بصمة فرنسا

اتوكل على الله وهاتها ومش هتندم
قديم 13-08-2011, 05:30 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

كلامك صح والله يا ايمن باشا العربية جميلة وممتازة على سعرها انا بقولك مع استاذ ايمن توكل على الله وافرح بيها وفكك من العقد بتاعت المصرين اللى عايزينك متركبش عربيات