العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 127 Fiat Ritmo

قديم 31-07-2011, 08:54 PM
naderelewa naderelewa غير متواجد حالياً

naderelewa is on a distinguished road
افتراضي مساعدة في 127 -للمحترفين فقط - تظبيط العربية بالكامل

دلوقتي أنا عندي عربية 127 900 cc اربع ناقلات , أنا اللي في دماغي اعمله:

ميكانيكا:
اسقط مطور , مساعدين سبور ,فرامل سبور ,بوجهات سبور,ابلاتين يتغير , وكندنسار , واسبراتر , بار قدام وبار ورا علشان تثبت معايا عالطريق, أوطي العربية

شغل عادي :
تابلوه نضيف , تكييف , سنتر لوك , ازاز كهربة , انذار ,جانط عريض 13 وكاوتش رفيع عليه ,4 سماعات بيونر , ناقشه على الجانبين كده ظريفة ...

حد عنده فكرة الكلام ده يتكلف كام بظبط , وأعمل حسابي على كام (بلاش جمله حتكلفك ديه D: أنا مستعد ادفع ) وملاحظة تانية مقدرش ابيع العربية :S , زائد يتكلف كام ,يتعمل فين ولو حد عملها قبل كده , ممكن نمرة ميكانيكي ثقة وأمين على الخاص ؟ ولو جنب مدينة 6 أكتوبر يبقى عملي خدمة العمر , علشان لو هرُوح الحرفين الموضوع حيبقى صعب إني ادب المشوار ده كل يوم وأقعد مع الميكانيكي بس لو مفيش غيره مفيش مانع برده امرنا لله ...

آخر حاجة حتاخد وقت اد إيه ؟

شكرا جدا لكم مقدما ومستني الردود ....
قديم 31-07-2011, 09:20 PM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مساعدة في 127 -للمحترفين فقط - تظبيط العربية بالكامل

مدام انت مستعد تدفع يبقى اسمع(1) الموتور لو هينزل فيها 1600سىسى لانشيا عادى هيعمل 1750جنية لو هينزل فيها الاونو ال 1400سىسى تيربو هيعمل 3500 دة غير ان هتغير الفتيس وهتجيب فتيس صغير فى الحجم بتاع الاونو مثلا ودة هيعمل بتاع 500جنية (2)المساعدين لو عايز مساعدين اسبور هتبقى كونى ودى تمنهااا 4500جنية (3)بوجيهات اسبور هتبقى اسبليت فاير ودى ب 160جنية ولازم تجيب السلك بتعها ودة ب 450جنية (4) البار الى قدام و ورا هيعملة فى حدود 500جنية (5)تابلوة نضيف 350جنية (6) تكيف 3500جنية (7) سنتر لوك 90جنية (8) ازاز كهربا لو العربية اربعة باب هيبقى 500 جنية (9) جنط 13 بلكوتش هعمل 1700جنية (10) اربع سماعات بيونير 600جنية يعنى اعمل حسابك كدة فى حدود17 الف جنية وعلى فكرة فى حاجات كتير متحسبتش

قديم 31-07-2011, 09:30 PM
naderelewa naderelewa غير متواجد حالياً

naderelewa is on a distinguished road
افتراضي رد: مساعدة في 127 -للمحترفين فقط - تظبيط العربية بالكامل

أنا مبدئيًا عايز اغير مطور علشان التكييف ... مش أكتر فـلو فيه مطور أقل من كده وينفع يتركبله تكييف يبقى خير وبركة... ومعلش ممكن أتكلم معاك على الخاص أو عالتليفون , معلش حازعجاك...