العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 24-07-2011, 04:58 PM
الصورة الرمزية سيدة القصر
سيدة القصر سيدة القصر غير متواجد حالياً

سيدة القصر will become famous soon enough
عاجل ياربى ع الحيرة... ساعدونى يابنوتات

مساء الخير يابنوتات... دلوقتى انا بقالى 15 يوم او اكتر محتارة جدا.. لانى بجيب عربيه جديدة وكل لما استقر يطلعلى عفريت يخنفسلى تفكيرى ويطيرلى العربيه
معلش استحملونى
دلوقتى دى اول عربيه ليا.. وقلت اجبها للجامعه بدل البهدله وبنفس الوقت لسفرى الكتير سواء للشغل او للمصايف
المهم.. زمان اوى كان نفسى اجيب بيجو عربيه شيك وبنوتاتى كدا
ولما فكرت اجيبها دلوقتى كله يقولى قطع غيارها نار ومش متوفرة وكلام كدا قلقنى..
رحت اشوف الاربى لقيتها غاليه وفاضيه؟؟!! على سعرها دا بس لفت نظرى الالنترا الجديدة طيرت عقلى شيييييييييك اوى من جوا ومن برا تسحر بس طبعا غبور رافع اسعارها بشكل مستفز اوى.. فقلت اجيبها خليجي وهتفرق معايا بتاع 6 او 7 الاف وحتى الخليجى افضل..
رحت اجيبها افوجأ ان مفيش بمصر كلها فى الخليجى النترا غير اللون الابيض
طبعا انا فيها عامله زى الطفله:08da300846c84943ae 1 العربيه واسعه بشكل وانا مش باينه منها
غالمستورد قالى انتظرى على شهر 8 الالوان هتيجى قلت اوكى
وامبارح كنت رايحة لخالتى واعطتنى مفتاح عربيتها اجبلها حاجة يعنى وهى عندها النترا2010
اولا العربيه واسعه وحلوة بس لقيتها واطيه وبتحك شويه فى المطبات الغبيه..!! دى كانت صدمة بالنسبه ليا قلت ياترى النترا 2012 هتبقى كدا بردو ولا ايه..؟
المهم ان دلوقتى انا فى حيرة اجبها ولا لا
وياترى تنصحونى بايه عربيه تكون شيك وانسيابيه وبنوتاتى اللى يشوفها يقع فى حبها وكدا وبنفس الوقت تكون امكانيات من جوا
المبلغ اللى هدفعه اتمنى لا يتعدى 130 الف ولو تعدى يبقى اخره 135
يلا خبراتكم يابنااااااااااااااااااااا ااااااااااااات ساعدونى عايزة اروح اصيف بعربيتى الجديدة

قديم 24-07-2011, 05:56 PM
Viva4ever Viva4ever غير متواجد حالياً

Viva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of lightViva4ever is a glorious beacon of light
افتراضي رد: ياربى ع الحيرة... ساعدونى يابنوتات

بصراحة انا مش من محبى الهيونداى وخصوصة انها من غبور .

بالمبلغ ده ممكن تشترى سيات ابيزا او اصبرى شوية وتجيبى اوكتافيا فانتزيا واليدفع 135 الف

يستنى لغاية ميكملهم 150 الف وتشترى الفانتزيا
قديم 24-07-2011, 06:27 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

النترا الجديدة رائعة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 24-07-2011, 06:40 PM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نورتي المنتدي سيدة القصر
بالنسبة لموضوع اختيارالعربية بصي هو في الاول والاخر العربيات كتير المهم الراحة النفسية
وفي حاجات كتير بتحدد الموضوع دة
مثلا انتي بتحبي اهم حاجه ف العربية اية
الشكل ؟ الاعتمادية وقطع الغيار؟ سعر اعادة البيع؟ وانتي ناوية تجيبيها بحيث انها تكون عربية العمر تقعد معاكي فترة كبيرة من محبي التغيير ؟ وحاجه مهمة طبعا التوكيل وطبعا توكيل غبور No comment

عموما انا حاسة من كلامك انك ميالة للالنترا شوفي نفسك انتي علي شهر 8 ممكن تحبي تجيبيها لون تاني مثلا ولا اية وفي الفترة دي شوفي عربيات كتير واقري مقارنات واسمعي اراء ولو في امكانية لانك تقارني عملي او تسوقيها هيكون افضل ولكن اخيرا الحاجه اللي انتي حاباها هاتيها
عموما الانترا الجديدة حلوة
والجميلة كمان صني سوبر صالون بس مشكلتها الشكل وان كانو بيقولو ان 2012 ممكن هتنزل الشكل الجديد بس هي اعتمادية وناعمة وان كانت بتاكل بنزين (مش جامدة اوي يعني ) لكنها مريحة ومكلبشة في الارض, دركسيونها تقيل شوية لكن دة عملية نسبية
وقبل اي شئ يحكمك الاستخارة برضة وربنا يوفقك للاحسن والاريح وادخلي قسم المقارنات هيفيدك كتير

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 24-07-2011, 06:59 PM
الصورة الرمزية سيدة القصر
سيدة القصر سيدة القصر غير متواجد حالياً

سيدة القصر will become famous soon enough

معرفش ليه مبرتحش لاوكتافيا دى على الرغم من انها عربيه متينه
بس هى راحة نفسيه
ثم رمضان داخل والجو نار وبصراحة انا مستعجله