العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 20-07-2011, 11:04 AM
Eng.Amr Azab Eng.Amr Azab غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدني

Eng.Amr Azab is on a distinguished road
افتراضي استفسار بخصوص فيات برافا 2001 (أرجو الرد السريع)

قدامي فيات برافا 2001 جميع الكماليات مانوال وبها فتحة سقف كهرباء وجنوط أسبور 1300 cc حالة العربية كويسة جدا وعجباني جدا بس ناس كتير خوفتني من قطع الغيار والصيانة فهل الكلام ده صحيح ؟ مع العلم انا من اسكندرية مش القاهرة وفيه حاجة لاقيتها في الموتور وهو علي السلنسيه بيعلي كده ويوطي تاني علطول فهل ده عيب ولا ايه والميكانيكي كده كده لسة حيبص عليها بس مبدئيا العربية حالتها كويس اوي فياريت حد يفيدني في موضوع قطع الغيار والصيانة وهل السعر مناسب ولا لآ ؟ واسف اني طولت عليكو
قديم 20-07-2011, 08:54 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار بخصوص فيات برافا 2001 (أرجو الرد السريع)

يا اخوك تاجر قطع غيار استيراد ومتخصص فيات وكورى وانصحك ان تبتعد عن هذه السياره لقله قطع الغيار وايضا عدم توافرها جديد وارتفاع الاسعار ولك حريه الاختيار فستخير الله ثم خذ قرارك وسوف يلهمك الله على الثواب ووفقك الله لما تحبه وترضاه
قديم 20-07-2011, 10:26 PM
Eng.Amr Azab Eng.Amr Azab غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس مدني

Eng.Amr Azab is on a distinguished road

أستاذ / طارق اشكر حضرتك جدا علي الرد والآهتمام
اما بالنسبة لموضوع قطع الغيار فأنا سألت عليه لقيت قطع غيارها متوفرة في القاهرة عند كذا واحد بس مش بالكامل وفي واحد اسمه الكيلاني ده عنده كل حاجتها بالكامل وبما أن انا في اسكندرية
فسألت عندنا في صلاح الدين فلاقيت ناس برده متوفرة عندها قطع الغيار بالفعل وعرفت أسعارها كمان وتعتبر معقولة جدا ومش غالية ( 2 مساعدين أمامي بالبطحات بالسوست 325 جنيه - الايدا بتاع الموتور 280 جنيه وموجود جديد ب900 جنيه - الياب بالكامل 200 جنيه في القاهرة و300 في اسكندرية )
علي العموم اشكر حضرتك جدا وانا اللي كان قالقني فعلا قطع الغيار بس والحمدلله لاقيتها
قديم 23-08-2011, 05:35 AM
الصورة الرمزية snoop
snoop snoop غير متواجد حالياً
من انا؟: انا هو انا ؟؟

snoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of lightsnoop is a glorious beacon of light

باشا يا ريت تقولى لو اشتريتها ايه اخبارها فى السحب وعزمها كويس ولا
وقطع الغيار برضوا اسعارها عليت ولا كويسة
لانها معروضة عليا موديل 2001
يا ريت رائيك للاهمية

انا لا أملكُ
جمالَ يُوسفَ
ولا قوةِ مُوسي
ولا كنوزِ قارون،،
لكني أملكُ في قرارة نفسي مالا يملكه الآخرون

قديم 29-09-2011, 03:05 AM
hosam2010 hosam2010 غير متواجد حالياً

hosam2010 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Amr Azab مشاهدة المشاركة

أستاذ / طارق اشكر حضرتك جدا علي الرد والآهتمام
اما بالنسبة لموضوع قطع الغيار فأنا سألت عليه لقيت قطع غيارها متوفرة في القاهرة عند كذا واحد بس مش بالكامل وفي واحد اسمه الكيلاني ده عنده كل حاجتها بالكامل وبما أن انا في اسكندرية
فسألت عندنا في صلاح الدين فلاقيت ناس برده متوفرة عندها قطع الغيار بالفعل وعرفت أسعارها كمان وتعتبر معقولة جدا ومش غالية ( 2 مساعدين أمامي بالبطحات بالسوست 325 جنيه - الايدا بتاع الموتور 280 جنيه وموجود جديد ب900 جنيه - الياب بالكامل 200 جنيه في القاهرة و300 في اسكندرية )
علي العموم اشكر حضرتك جدا وانا اللي كان قالقني فعلا قطع الغيار بس والحمدلله لاقيتها
انا معايا موديل 2001 وجيع قطع غيارها موجوده فى الحرفيين عند محلات الابيض وفيه معلومه جوان وش السلندر هو بتاع الاونو كبالن والبلى والعفشه تمبرا الدسك والاسطوانه سيينا فلتر الزيت هو بتاع الكيا الصغير مش الطويل وكل ده عن تجربه اما الماتور بيعلى وبيوطى دى عايزه ضبط كمبيوتر .