العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 19-03-2009, 10:22 AM
الصورة الرمزية dodohany
dodohany dodohany غير متواجد حالياً

dodohany will become famous soon enough
عيوب السيات

أرجو الإفادة ما هي عيوب السيات عموماً لأني أرغب في شراء سيات كوردوبا موديل 2009 وأنا بسراحة روحت وشوفتها وعجبتني جداً خصوصاً أن العربية قوية وزوقها رقيق والأمكانيات معقولة جداً لعربية بالسعر ده أنا شوفت العربية فول أوبشن بسعر 120 ألف جنية العربية ألماني بالكامل مجمعة في أسبانيا بصراحة العربية مفهاش خلطة غير أن التكويل بسمح بتركيب كماليات عندة لأن العربية مصممة لتركيب أي كماليات يعني أنا لما شوفتها لاحظت أن لا يوجد بها فوج لايت ومسند يد ومكن رفع الزجاج مع السنتر فقالو لي أن الحجات ديه بسيطة وممكن تركب بسهولة لان العربية مجهزة بتركيب كل حاجة بس مبتنزلش في مصر عشان الجمارك عالية جداً
قديم 21-03-2009, 03:10 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عيوب السيات

ارجو وضع اسئلة محددة علي العربية عشان نقدر نجاوبك

IBIZA
قديم 22-03-2009, 09:39 AM
الصورة الرمزية dodohany
dodohany dodohany غير متواجد حالياً

dodohany will become famous soon enough

شكراً للرد وسؤالي هل للسيارة عيوب شائعة ؟ وشكراً
قديم 22-03-2009, 05:38 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

بص يا باشا كل عربية ليها عيوبها انا اعرف ناس معاهم كوردوبا 2008 و الحمد لله مشتكوش منها خالص و زي ما انت عارف العربية تجميع و تقفيل و البودي و الصالون اسباني تصنيع SEAT و موتور و شاسيه و عفشه و فتيس تصنيع VW عيبها بس ان حاجتها غالية بس برضه ليها ميزه ان حاجتها معمرة و بتعيش و اظن ده معروف عن الكوردوبا من سنة 94 و التوكيل بيدي عليها ضمان سنتين بدون تحديد للكيلومترات و اول صيانة اللي هي صيانة ال 5000 بتتعمل مجانا

و يا ريت برضه اي حد يعرف حد معاه العربية يقول رأيه لكن الشائع عنها انها ممتازة

IBIZA
قديم 22-03-2009, 07:15 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

120 الف كتير
ليا واحد صاحبي جايبها خليجي ب85 او 90 متهيالي مش فاكر
فول اوبشن برضه ماعدا الكاسيت
ومبسوط منها جدا
انا عن نفسي لما ركبتها ارتحت ليها اوي
لوعاجباك توكل علي الله

حـازم خـضـر