العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 15-06-2011, 06:35 PM
Black Ghost Black Ghost غير متواجد حالياً

Black Ghost will become famous soon enough
مميز اسال وانا اجاوب عن مشاكل سيارتك

بسم الله الرحمن الرحيم

ايه المشكله للي عندك وانا اجاوب بالحل ان شاء الله او مشكلة وقعت فيها وعرفة حلها قول برده عشان الكل يستفيد من الموقف

اخوكم في الله عبد الرحمن
فني ميكانيكي وكهرباء
قديم 15-06-2011, 08:09 PM
sherif fersh sherif fersh غير متواجد حالياً

sherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسال وانا اجاوب عن مشاكل سيارتك

مشكلة و عرفت حلها مممممممم
من أيام اللعب فى الصحراء ....
كنت ماشى و قابلت شخص و بطلت الموتور عشان أتكلم معاه
و خلص الكلام و مشى ...
و أنا أدور العربية و لا يمكن تدور
و لاحظت أن لمض التابلوه مش بتنور مع الكونتاكت
قمت عامل زى الحرامية و موصل البوبينة مع البطارية
و دارت و كله تمام و وصلت لوجهتى
المشكلة كانت الكتاوت الرئيسى اتحرق ( ماعرفش ازاى )
موضوع جميل
و إلى مشاكل أخرى ( محلولة بإذن الله )
قديم 15-06-2011, 08:13 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

طيب اسمحلى ابتدى انا
لما برجع بالعربية لورا بسمع صوت تكة واحدة فقط لا غير زى تك بسيطة كدة وميعملش تانى وللعلم كل ما ارجع ورا واحود شمال او يمين وشمال بالذات والصوت دا مش موجود نهائى لما العربية بتمشى ادام ولا فى الملفات ولا حتى لو اخدت ملف عاصى اوى مبسمعش ولا اى حاجة هى بس لما ارجع ورا واحود او ممكن محودش وامشى مستقيم بيبان الصوت برضة تكة واحدة بسيطة مسموعة من اخر الدريكسيون من تحت كدة عند الدواسات وتكة واحدة بس ولما امشى قدام وارجع اجيب ورا تانى اسمعها برضة مرة واحدة بس وتختفى وهكذا وساعات مبتجيش بس قليل لما مش بسمعها
روحت كشفت فى التوكيل على العفشة كبالن مقصات وكل حاجة وحتى قواعد الماتور ومفيش حاجة انا بقى عايز اعرف هل دا ممكن يكون علبة دريكسيون او حشو او كدة ولا اية لانى مكشفتش على الدريكسيون خالص
العربية فيرنا 2007 50000 الف كيلو
قديم 15-06-2011, 10:42 PM
Black Ghost Black Ghost غير متواجد حالياً

Black Ghost will become famous soon enough

اخي في الله memodina1
السلام عليكم

اولا نعمل شوية حاجة ونشوف هنوصل الي ايه عاوزك تغسل السيارة في بنزينه وارفعها شوف الحاجات للي هقولك عليها :-
1- بعد الغسيل حرك كل عجلة لوحديها مرة لقدام ومرة الي اوراء وشوف في صوت ولا لا مثل لما تجيب العجله لوراء يعني بترجع لوراء للسيارة شوف فين التك ده

2- شوف السكترا حركها بيدك وشفها
3- شوف في كسر او شرخ بسيط عند اركان في حوض السيارة في الزوايه من تحت وده من الممكن من المطبات للي عندنا في مصر .
4- خش داخل السيارة وحرك الدركسيون سوف فيه سلبه او رومان بيل .

وان شاء الله المشكله تتحل اخوك في الله
عبد الرحمن
قديم 15-06-2011, 11:08 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

تسلم ايدك يا باشمهندس عبد الرحمن على الموضوع المفيد والمعلومات القيمة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش