العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 24-05-2011, 01:42 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
عاجل كيا برايد عصفوره

لو سمحتم انا كنت بسال عن الكيا برايد عصفورة انا عاوز اجيب عربية تانية علشان امشى بيها جوه البلد و معايا فولكس فاجن سوران للسفر علشان متتبهدلش
فعاوز اعرف اهم مميزاتها و اهم حاجة قطع غيارها زى الفوانيس الامامية و الخلفية و سير الكانتينة الخ
و عاوز اعرف السيدان و لا الهاتشباك احسن فى الاداء و القوة شكرا
قديم 24-05-2011, 03:16 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيا برايد عصفوره

اهم المميزات :
اداء سلس تسارع جيد اعتماديه ممتازة قطع غيار متوفرة ورخيصة

السيدات تتميز عن الهاتش باك بان موتورها اكبر 1300 سى سى بينما الهاتش 1100
بالاضافة لمساحة الشنطة طبعا اللى بتخلى السيدان عملية اكتر

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 24-05-2011, 05:02 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

اصل انا مش هركب العيلة كلها دى بس علشان اروح الشغل المشاوير المهمة و العربية الكبيرة للفسح و السفر
قديم 02-07-2011, 02:48 PM
akramhasan akramhasan غير متواجد حالياً

akramhasan is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahiaashraf مشاهدة المشاركة

اصل انا مش هركب العيلة كلها دى بس علشان اروح الشغل المشاوير المهمة و العربية الكبيرة للفسح و السفر
هات البرايد السايبا الايرانى ..مكنه انجشكن تسارع غريب و سحب عالى و موفره للبنزين و قطع غيارها هيا هيا البرايد الكورى...انا معايا واحده...
قديم 12-07-2011, 07:49 AM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold

مادمت عايز حاجة عملية ورخيصة يبقى خليك فى الهاتش باك ولو عايز تعرف اسعارها وقطع غيارها وصيانتها والكلام ده بص على المواضيع المثبتة فى القسم حتلاقى اللى يفيدك إن شاء الله

رابطة ملاك الكيا برايد
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=54002