العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 10-05-2011, 11:19 PM
الصورة الرمزية M.voka
M.voka M.voka غير متواجد حالياً
من انا؟: Muslim
التخصص العملى: Studied at Faculty of Commerce Ain Shams University
هواياتي: Computing..books..kinds of music

M.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to all
انذار هل يمكن ولا اعمل ايه بالظبط

السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
انا لسه متعلم السواقة من اسبوعين كده بالظبط وكنت بتعلم على فيات 128 ولانسر يعنى علشان اتعمل على الخفيف و اتعلم على اللى بيحمل زى الفيات والحمد لله كانت تجربة لا احسد عليها بس دلوقتى بقول لوالدى زى اى حد يعنى ان هو ايه سواق رالى محترف يعنى .... يعدى البحر ومش يتبل ..... هل انا فى المستوى الى انا فيه ده اكون قادر انى امشى على الطرق الدائرى و الصحراوى والسريع وكده علشان انا قلقان انى يتعمل معايا موقف مش ولا بد واطلع شكلى وحش
وشكرا
قديم 10-05-2011, 11:26 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل يمكن ولا اعمل ايه بالظبط

السواقه قلب جامد مش اكتر وخبره بتيجي مع الوقت وسرعه بديهه لو عندك القلب الجامد وسرعه البديهه وسرعه التصرف توكل علي الله بس خليك فالطرق السالكه الاول زي الصحراوي والطرق الغير مزدحمه
قديم 11-05-2011, 01:22 PM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute

اهم حاجة تكون متحكم فى العربية تمام و تعرف تتصرف لو فى حاجة مفاجئة......
قديم 13-05-2011, 09:24 PM
الصورة الرمزية M.voka
M.voka M.voka غير متواجد حالياً
من انا؟: Muslim
التخصص العملى: Studied at Faculty of Commerce Ain Shams University
هواياتي: Computing..books..kinds of music

M.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to all

والله ربنا يسترها علينا ان شاء الله وشكرا بجد على الرد
قديم 13-05-2011, 11:17 PM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

بص انا هقولك نصيحه لوجه الله الى يمشى صح يحتار عدوك فيك والعجله الندامه والسكه السلامه

بص يا جميل انتا بتعرف تسوق كويس طلما انتا طلعت بالعربيه وحركتها من مكنها ومشيت بيها وسط العربيات يبقى بتعرف تسوق بس فى نقطتين
1 - اعرف ابعاد العربيه الى انتا ركبها ازاى يعنى يعنى تعرف بعد الربيه من ادام من الكابوت اد ايه ويمينك اد ايه ووراك اد ايه عشان تعرف تتحكم بيها كويس وكل ما كانت صغيره كل ما كان احسن .
2 - الفرامل اهم حاجه فى القياده يعنى حاول بقدر الامكان مدوس فرامل مفاجاه .
دى اهم حاجتين وربنا معاك وبرده لازم القلب ومتستعجلش فى اى تصرف غير لما تكون متاكده انه صح وان شاء الله خير وربنا معاك ويوفقق ونصيحه عايز تركب طريق سريع ومريح فى الاول الدائرى منيب سهل ومش زحمه

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين