العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki

سوزوكى Suzuki بدات شركة سوزوكى نشاطها فى عام 1909 كشركة اقمشة لاكن مع الثورة الصناعية فى اليابان تحولت لانتاج السيارات عام 1952 وهيا تخضع حاليا لشركة جنرال موتورز حيث تملك الاخيرة نسبة 20% من اسهمها كما تمتلك سوزوكى شركة ماروتى الهندية Maruti من اشهر موديلاتها: سويفت ماروتى التو ليانا وايجنيس وجيمنى وجراند فيتارا و SX4 XL7

قديم 28-04-2011, 01:16 AM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold
للاهمية الموضوع ده بجد محتاج رايكم

انا هشترى السيلاريو قريب وبصراحة شكلها كويس وامكانيتها معقولة كسيارة هبدأ بيها حياتى .... بعد اذن الاعضاء كنت عاوز اعرف لو حد جرب العربية يقولى راية فيها اية وهل يوجد بها عيوب وفين عداد التانك بتاعها ...... ولو احتاجت اسافر بيها ممكن ولا هيبقى تقيل عليها انا سواقتى هادية وبحافظ على الحاجة اللى معايا ..... اسف للاطالة
قديم 09-05-2011, 12:13 AM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: الموضوع ده بجد محتاج رايكم

انا بصراحة لو امكانياتى المادية تسمح كنت جيبت السلاريو
العربية ممتازة و كل اللى جابها شكر فيها و محدش اشتكى منهم
غير نوع مقاس الكاوتش غير متوفر فى السوق واعتقد بعد فترة ممكن يكون نزل السوق او غالبا فيه مقاس تانى ممكن يركب عليه

قديم 09-05-2011, 12:18 AM
الصورة الرمزية phantiza
phantiza phantiza غير متواجد حالياً

phantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant future

ياريت تشوف قطع الغيار واسعارها قبل الشراء
هيا عربية ممتازة بالنسبة لشريحة كبيرة من الناس بس تاكد ان سعر اعادة البيع سيء جدا

قديم 05-08-2011, 06:29 PM
radwaemam86 radwaemam86 غير متواجد حالياً

radwaemam86 is on a distinguished road

الكاوتش موجود وانا معايا سيلاريو كويسه بس سحبها بيضعف شويه مع التكييف وده طبيعى بس معرفش السفر ايه نظامه لانى مش بخرج اكتر من القاهرة