العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 20-04-2011, 12:50 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي معلومة من باب العلم بالشئ

انا كنت عايز اعرف فى نيو اكسنت 1400 سى سى وفى اكسنت 1600 سى سى بس بصراحة مش عارف الفرق بينهم بيبقى اية وانهى فيهم احسن انا عارف 1600 افضل بس يعنى 1400 كام حصان و1600 كام حصان يعنى اصل ممكن اشترى نيو اكسنت او افيو بصراحة بداور على وحدة وجى ادامى واحدة 1400 سى سى بس مش عارف لانى بصراحة مقلق من موضوع 1400 دة لانة شكلة كدة مش منتشر فكنت عايز اعرف الفرق واجيبها ولا لا يعنى وشوية معلومات عن العربيتين

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 20-04-2011, 04:26 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معلومة من باب العلم بالشئ

يا سلام عاليكو كل دى مشاهدات ومحدش فكر يرد

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 20-04-2011, 04:43 PM
corsair
Guest

انا عمري ما سمعت عن النيو الاكسينت ال 1400 حصان ديه معروف ان كل اللي في السوق 1600

شوفت بقا انا رديت علي موضوعك ازاي فين الحلاوه بقا
قديم 20-04-2011, 04:52 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

انا برضه اول مره اسمع عن ال 1400 دي ومستنين رأي خبراء الاكسنت
قديم 20-04-2011, 05:10 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود زيزوو مشاهدة المشاركة

انا كنت عايز اعرف فى نيو اكسنت 1400 سى سى وفى اكسنت 1600 سى سى بس بصراحة مش عارف الفرق بينهم بيبقى اية وانهى فيهم احسن انا عارف 1600 افضل بس يعنى 1400 كام حصان و1600 كام حصان يعنى اصل ممكن اشترى نيو اكسنت او افيو بصراحة بداور على وحدة وجى ادامى واحدة 1400 سى سى بس مش عارف لانى بصراحة مقلق من موضوع 1400 دة لانة شكلة كدة مش منتشر فكنت عايز اعرف الفرق واجيبها ولا لا يعنى وشوية معلومات عن العربيتين
فعلابره بتنزل 1400 سى سى و1600 سى سى بره مصر لكن فى مصر غبور بينزل 1600 سى سى بس لايوجد 1400 سى سى

1400 سى سى بتولد 95 حصان عند 6000 RBM ,واقصى عزم له 125/4700 Nm/RPM

سرعتها القصوى 168 كممس والتسارع من 0 الى 100 كم/س فى 12.5 ثانية

موديل ال1400 سى سى مش موجود فى مصر والموديل ده شبيه بالريو 1400 سى سى نفس المحرك