العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 08-04-2011, 08:33 AM
ahmed161075 ahmed161075 غير متواجد حالياً

ahmed161075 is on a distinguished road
افتراضي الحمد لله خلااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااص خترت والحمد لله -------------------------------------

يا جماعه انا عملت موضوع قبل كده وكنت بفاضل بين الكروز والسيراتو وقلت خلاص

كروز لعدة اسباب منها -- الانفراديه فى الشارع --- الشياكة --- القوة والمتانه

وخلاص استلمت الكروز اول فئة اوتوماتيك والحمد لله من توكيل شيفروليه اللى

فى سور نادى الزمالك وانا ماشى سالت الاستاذ اللى سلمنى الين العربيه وللا لا

قلى لا امشى براحتك وشغل التكييف براحتك المواتير دلوقتى بتيجى متلينه جاهزه

المهم اخذت العريه وطلعت على الصحراوى وعلى المنيا عدل ومشيت مابين 100 الى 120 وشغلت التكييف

والعربيه تمام التمام --- وتانى يوم لما سوقت العربيه حسيت ان صوت الموتر اخشن من اول يوم وحستو

مشموع وانا سايق وانا بسحب بالعربيه --بصراحه قلقت وحاسس انى انا كان المفروض اخضع العربيه للتلين

وكان بلاش كمان التكييف -- المهم طلبت الاستاذ بتاع التوكيل وشرحتله اللى انا شاعر بيه -- جاوب وقاللى --

عادى هو الصوت هيدأ بعد الالف كيلو وكلام من ده -- قفلت معاه وبعدين شكيت تانى ازاى الكام ده وانا امبارح

كان صوت الموتور اهدا من النهارده الاولى ان يكون امبارح اخشن ويهدأ كل شويه لو كلامه هو اللى صح انه

عيهدا بعد الالف كيلو

الخلاصه انى مرعوب والله انا حاسس انى غلطتت انى تبعته وما اخضعتش العربيع للتليين -- ارجوكم حاولو تطمنونى وتعرفونى الصح فين
قديم 08-04-2011, 11:43 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحمد لله خلااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااص خترت والحمد لله -------------------------------------

الف مبروك على العربية
وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
قديم 08-04-2011, 11:51 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: الحمد لله خلااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااص خترت والحمد لله -------------------------------------

متقلقش يا ابو حميد معروف ان اول 1000 كيلو ممكن تشوف العجب في عربيتك وبعد صيانة الالف هتحس بحاجه تانية خالص

طالما الحرارة عندك مظبوطه يبقي متقلقش

وبعدين ده احنا منياوية زي بعض يعني معروف عننا اننا مفيش ريحة القلق
قديم 08-04-2011, 12:04 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

دي تهيؤات
ان شاء الله مفيش حاجة
لان 90% من العربيات المحترمة التي تباع في الاسواق حاليا بتخضع لمرحلة اختبار و تليين قبل ما تتباع
فان شاء الله مفيش حاجة
بعد الالف مش حيفضل حاجة