العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 31-03-2011, 03:20 PM
الصورة الرمزية mo7ammad
mo7ammad mo7ammad غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد يوسف
التخصص العملى: طالب - كلية التجارة - جامعة عين شمس
هواياتي: التكنولوجيا بشكل عام (السيارات والكمبيوتر بشكل خاص)

mo7ammad will become famous soon enough
افتراضي Chery V5 & Seat Alhambra & BYD M6

لسه العربية الـ V5 منزلتش مصر؟

وياريت لو نزلت حد يقوللي سعرها؟

أنا نويت أشتري عربيه وقدامي 3 إختيارات...

الإختيار الأول

Chery V5

الإختيار الثاني

Seat Alhambra

الإختيار الثالث

BYD M6

ياريت تفيدوني وشكرا

http://forum.masrmotors.com/image.php?type=sigpic&use  rid=93673&dateline=129946  5039
قديم 31-03-2011, 06:09 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Chery V5 & Seat Alhambra & BYD M6

انا مقدر حيرتك وعارف انك بتدور على عربيه عائليه من فتره وكنت مهتم بالشيرى اكتر بس كنت عايز انصحك نصيحه اخويه انك ياريت ياريت تبص على الكيا كارينز وتشوف امكانياتها وهل هتناسب احتياجاتك وامكانياتك ولا لأ وبعد كده اقولك

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 04-09-2011, 03:45 AM
الصورة الرمزية mo7ammad
mo7ammad mo7ammad غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد يوسف
التخصص العملى: طالب - كلية التجارة - جامعة عين شمس
هواياتي: التكنولوجيا بشكل عام (السيارات والكمبيوتر بشكل خاص)

mo7ammad will become famous soon enough

شكرا لإهتمامك يا باسم باشا...
بس الكارينز مش عاجبني لأسباب هي:
1- سعتها اللترية الصغيرة
2- شكلها الغير عاطفي (لآيحتوي على أي سمات الجرأة)
3- الكنبة الأخيرة في السيارة لاتسمح للجلوس براحة تامة
4- مساحات التخزين في السيارة صغيرة ومحدودة

وعلى فكرة أنا لسه ماشتريتش بس خلاص قريب جدا هشتري علشان العربية اللي معايا زهقت من صغرها...

http://forum.masrmotors.com/image.php?type=sigpic&use  rid=93673&dateline=129946  5039
قديم 02-10-2011, 02:29 AM
Wessam Wessam غير متواجد حالياً

Wessam is on a distinguished road

أنا كمان بدور على عربيه عائليه 7 راكب. الكارينز إلي في مصر مش 7 راكب. ممكن كمان تشوف البيجو 308 sw
قديم 02-10-2011, 03:19 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

اياااااك والكارينز بجد عن تجربة عربية مش قد كدة .... هى عائلية بس لكن مكنة وثبات وامان مش تمام ابدا

وكمان السدر بتاع العربية كلة بالكامل فبر بجد حاجة غريبة انا اشتريت واحدة لو احد صاحبى وهو ماشى ع طريق اسكندرية عربية جمبو ريحت من مطب علية يعنى مش خبطة ع سرعة ولا حاجة

العربية كشاف انكسر والرفرف اتعوج والكابوت نصة معتش نافع والسدر الى جوة اتهرد والردياتير خزنة الهوا بتاعتة باظت

انا فجأة لقيت فبر كتير تحت العربية مكنتش عارف دة اية الا واحنا بنحل العربية اكتشفنا ان السدر كلة فبر واتكسر

وانا مش عارف لية عندى احساس ان السيات اقيم وشكلها فخمة جدا واكيد عوامل الامان فيها كويسة

HaMaDa-ToUB@R

01000902024