العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 26-03-2011, 04:58 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي سؤال لمالكى الفيرنا

سؤال لمالكى الفيرنا انا كان لية شوية كنت عايز اعرف الاستهلاك للفيرنا فى البنزين يعنى كام كيلو فى الصفيحة داخل وخارج البلد بتكييف وبدون لانى ناوى اجيب فيرنا بس خايف من الاستهلاك فى البنزين ومعلش هطول شوية وكنت عايز اعرف الفيرنا بتعلى عن الارض ازاى وهل لما تعلى هتبقى زى الانوس مثلا وللا دى معلومات تهمنى جدا وياريت تقولوى على الحاجات دى بعد اذنكو ومتشكر جدا جدا ويعنى الاستهلاك فى الوقود زى اللانوس واللى فى اختلاف فى الاستهلاك وارجو الرد على موضوع العليات

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 26-03-2011, 06:44 PM
الصورة الرمزية ahmedsherif1990
ahmedsherif1990 ahmedsherif1990 غير متواجد حالياً

ahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لمالكى الفيرنا

انا معايا ماتريكس 2006 و هى نفس موتور و فتيس الفيرنا و شايف ان الموتور ده احسن موتور فى مصر من حيث استهلاك البنزين
الصفيحة بتعمل معايا من 500 الى 600 كيلو ع السريع ممكن بقى يبقى اقل شوية 500 الى 400 او اقل او فى الزحمة و لكن الاستهلاك ده اقتصادى جدا
و اللى معاه فيرنا ممكن يفيدك بعلومات ادق
قديم 26-03-2011, 07:10 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

متشكر جدا يا استاذ احمد على الرد ومنتظر رد باقى الاعضاء على الاسئلة الكتير بتاعتى لانى بصراحة قلقان من الموضوع لان ناس كتير بتتكالم عن انها واطية وبصراحة دة انا شوفتو كتير وانا بركب التاكسيات الفيرنا بصراحة بنبقى 3 فى العربية وبتحك وبتبقى وحشة قوى فارجو الرد وكمان على البنزين وشكر

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 26-03-2011, 07:20 PM
بحر الحياه بحر الحياه غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

بحر الحياه will become famous soon enoughبحر الحياه will become famous soon enough

انا لسه جايبها من شهر معملتش اللف كيلو استهلاكها معايا فى الزحمه الصفيحه 160كيلو وانا مش راضى عن الاستهلاك ده
قديم 27-03-2011, 10:56 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بحر الحياه مشاهدة المشاركة

انا لسه جايبها من شهر معملتش اللف كيلو استهلاكها معايا فى الزحمه الصفيحه 160كيلو وانا مش راضى عن الاستهلاك ده

حضرتك علشان العربية لسه جديدة والماتور بيلين فده استهلاك طبيعي وبعد الالف كيلو الاولي والصيانة هتشوف الفرق بشرط انك متعديش علي الار بي ام 2.5