العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 09-01-2011, 03:13 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough
للاهمية حزام الامان والفميه

لو سمحت كنت عايز اعرف هوا حجتين مهمين اوى بنسبالى فأرجو المساعده ضروروى يا اعضاء هذا المنتدى الى فعلا جامد جدا وبلقى فيه كل حاجه عيزها
1-هوا لازم حزام الامان انا احطه والى راكب جمبى كمان ؟؟
2-الفميه فى البربيز الى ورا بس مخاليف ؟؟ وهل الستائر الكبس ممنووعه؟؟
مع العلم ان انا ترخيص قوات مسلحه سواء رخصه العربيه او رخضه القياده فنفسى اعرف الى ليا والى على لو سمحتم؟؟
قديم 09-01-2011, 04:06 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: حزام الامان والفميه

انتا طلعت ابو زومل يا ساسا لاني بردك رخصة قيادة السيارة ورخصتي الشخصية قوات مسلحه وانا هقولك علي حاجه تعملها انتا تطلع علي عيادة القوات المسلحة قسم الرمد وتجيب شهاده تثبت انك عندك حساسية من الشمس وتطلع بالتقرير علي المرور وتفيم يا زعيم زي ما انتا عايز وهتثبتها في الرخصة اي خناقة

بس نصيحة بلاش تفيم العربية وهقولك ليه

تفييم العربية بيخلي اللي ماشي وراك مش شايف اللي ماشي قدامك ولو لا قدر الله الطريق وقف مره واحده وانتا عرفت تلحق نفسك متضمنش اللي وراك هيلحق نفسه ولا لا

نصيحة سيب الازاز زي ما هو

وبالنسبة للحزام في كماين لما بيكون عايز يرخم عليك وبالزات كميرات التصوير اللي في الاشارات بتاخدك مخالفة لو اللي جنبك مش لابس الحزام وحصلت مع واحد صحبي وانا كنت معاه بس كنت قاعد ورا واللي كان قاعد جنبه اتاخد مخالفه انه مش لابس الحزام ودفع غرامه 50 جنيه وقتي

واي استفسار تاني انا تحت امرك دحنا حتي ولاد مرور واحد هههههههههه
قديم 09-01-2011, 04:25 PM
الصورة الرمزية saasaa29

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

ده انتا جيت فى وقتك والله حبيبى حبيبى حبيبى بقا
بس بقولك ايه طيب انا الفميه ده مهيم جدا بنسبالى فقولى اعمل ايه بظبط يعى انا لما اطلع على العياده بتعت القوات المسلحه اقولهم ايه مهما اكيد هيكشفوا عليا يعنى :D
قديم 09-01-2011, 04:44 PM
corsair
Guest

يعني هما هيجبولك الشمس وهيقولولك بص فيها يعني يا عمي شوفلك اي حد معرفه او ادخل علي الدكتور قوله انا مبعرفش اسوق من الشمس وعايز افيم العربية وعايز شهاده بكدا من عندكم علشان اقدمها للمرور ومتقلقش وان شاء الله هيوافقلك عليها وبعدين هو في حد في مصر عنيه مبتوجعوش من الشمس
قديم 09-01-2011, 04:56 PM
الصورة الرمزية saasaa29

حبيب قلبى اناااااااااااهوا انتا طيب عامل الموضوع ده؟؟
تانى حاجه انا افرض جبت الشهاده ديه من العياده بتعيت القوات المسلحه هخودها بقا وطلع على المروور بعد مطلع على المرورو هيعملو هما ايه بقا وهل بعد كده بقا محدش يقدر يرخم عليا؟؟