العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 12-01-2009, 11:37 PM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute
الدركسيون فوت ومش عارف اركب علية طارة اسبور

يا جماعة انا هتجنن الدركسيون بتاع العربية الشرشرة بتاعتة اتاكلت خالص ونزلت النهاردة علشان اجيب واحد مش لاقى خالص روحت الوكالة الاول كل بيقولى معنديش سن خشن وبعدين قولت خلاص اجيب طارة اسبور روحت علشان اجيب روحت التوفيقية كنت فاكر الطارة الاسبور بلزور بتعها طلعت من غير زور وكل ما اقول لواحد زور طارة اسبور يقولى عربية اية اقول اودى يقول لا مفيش اقولة طب مفيش حاجة تمشلها يقوووووول لالالالالالالالا معرفش انا هتجنن والعربية واقفة وهى ايدى ورجلى الشرشرة بتاعت الدركسيون 23 سن خشن لو حد عندة اى فكرة يقولىptmnlo123per144ptmnl o123per144ptmnlo123per144 ptmnlo123per144ptmnlo123p er144ptmnlo123per144ptmnl o123per144ptmnlo123per144 ptmnlo123per144ptmnlo123p er144ptmnlo123per144ptmnl o123per144ptmnlo123per144
قديم 13-01-2009, 01:55 AM
الصورة الرمزية lancer.style
lancer.style lancer.style غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed Osama
التخصص العملى: Futuer Academy
هواياتي: CaR RiDe

lancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond reputelancer.style has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الدركسيون فوت ومش عارف اركب علية طارة اسبور

ممكن تلاقى فى الحرفيين استيراد مستعمل يعنى

و الله اعلم

قديم 13-01-2009, 02:53 PM
aga63 aga63 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استشارى
هواياتي: السيارات، الرياضه

aga63 will become famous soon enoughaga63 will become famous soon enough

لو إتزنقت قوى ح تضطر تفط عامود الدركسيون وتروح لواحد خراط كويس يعمل له جلبه ومشرشر جديد (بمعنى أنه ياكل فى العامود القديم شويه ويعمل له شكل مضلع ويركب عليه قطعه تحول من المضلع اللى هوه عمله إلى المشرشر بتاع الطاره) بس خد بالك لازم يكون خراط كويس لأن عامود الدركسيون عموما مافيهوش لحمية كبيره والموضوع ده ح يكون بالمليمتر . وربنا معاك وطمنا إن شاء الله عملت إيه.
قديم 13-01-2009, 06:19 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

خلي عفشجي كويس يفك العمود بتاع الدركسيون
و لما يتفك حيقولك العمود دا ممكن يكون شبيه لاي عربيه
و احتمال تلاقيه مشابه لاي عمود في فولكس
جولف مثلا.
او انك تغير العمود كله و الاسكترا بعمود بتاع عربيه تانيه
لو كنت عندي في المحله كنت عرفتك علي عفشجي يعملهالك

حـازم خـضـر

قديم 13-01-2009, 07:37 PM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute

الحمد لله اتحلت يا جماعة بس كلفت شوية انا فعلا عملت زى ما استاذ حازم قال انا ااخر ما اتخنقت فكيت العمود كلة وطلعتة واخدتة ونزلت الوكالة جبت قطمة جديدة كلها يعنى العمود بلطارة بلكونتاك بمفاتيح الرعاش النور بكل حاجة بتاعت عربية اودى بردو بس موديل95 والحمد لله ركبت شكراااااااااااا يا جماعة على مشاركتم معايا