العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جيتا JETTA

قديم 21-12-2010, 08:49 AM
ibnalkeim ibnalkeim غير متواجد حالياً

ibnalkeim is on a distinguished road
افتراضي استفسار عاجل عن رش السياره

انا كنت عاوز اعرف من الاعضاء حاجه عن رش السياره انا معايا جيتا 2008 وعندى فى حكات فى الابواب والصدام وكنت ردتهم على البارد بس الزاوايا والبروزات الى فى العربيه مش ظبطت فقلت اعملهم على السخن وتاخد لون بس المشكله ان الون بتاعى اللون البيج الدهبى اسمه شامبين تقريبا المهم سالت واحد كويس قالى اللون ده محدش هيعرف يضبطهولك وتمنها هيقل كتير قوى لما تيجى تبيعها كنت عاوز اعرف الكلام ده حقيقى ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 21-12-2010, 09:10 AM
الصورة الرمزية side view
side view side view غير متواجد حالياً
هواياتي: Internet surfing

side view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant future
افتراضي رد: استفسار عاجل عن رش السياره

ده حقيقى احنا ثقافه الشراء عندنا مش بتعتمد على حاله العربيه والموتور والشاسيه وبس

لا والاهم من ده كله اول سؤال لازم تتسأله ( هى العربيه مرشوشه قبل كده ) لانها لو مرشوشه ( حتى لو نظافه من بره زى ما حضرتك بتقول ) ده هينزل من تمنها من 5 الى 10 الاف جنيهز

علشان كده لو حضرتك بتقكر تغير العربيه فى خلال كام سنه يبقى الاحسن تسيبها ما تجييش ناحيتها
لكن لو العربيه هتقعد معاك مده يبقى اهتم بيها ووضبها

ربنا يستر طريقنا جميعا

قديم 21-12-2010, 09:18 AM
ibnalkeim ibnalkeim غير متواجد حالياً

ibnalkeim is on a distinguished road

العربيه قدامها معايا لحد ماتفوت الموتور يعنى قاعده بس المشكله هو قالى اللون بتاعك ده صعب يظبط هتلاقى العربيه درجه ودرجه
قديم 22-12-2010, 06:18 PM
الصورة الرمزية abed_natsha
abed_natsha abed_natsha غير متواجد حالياً
من انا؟: جولفي حتى النخاااااااااااع
التخصص العملى: موظف اداري
هواياتي: السيارات

abed_natsha is on a distinguished road

في حاجة اسمها رقم اللون .... بمعنى انو كل عربية ليها رقم للون بتاعها المرشوشة بيه وممكن تلاقي الرقم دة على بطاقة صغيرة ممكن تكون معدن او ورق مربعة الشكل فيها بيانات اللون وحجات تانية عادة بتكون موجودة على واجهة العربية تحت غطاء المحرك او على الشمعة اللي بالنص عند الباب بتاع السائق بس تفتحو واللون دة عندنا بيعملوه عالكمبيوتر يعني بيدى نفس اللون الاصلي بتاع العربية الي ادهنت بيه من الشركة معرفش عندكم ازاي ؟؟!!!

بالتوفيق ........
قديم 22-12-2010, 08:39 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

حضرتك العربية لو رشة السقف والشنطة والكبوت ها تنزل جامد فى اعادة البيع علشان دى لسة جديدة الى ها يعرف انها رشة هايفتكر حاجة تانية فى حضرتك لما ترش رش الجنبين بس والون لو معرفتش تجيبو هاتو من التوكيل احسن بس ها يبقى غالى اوى