العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 07-12-2010, 09:56 PM
george_salep george_salep غير متواجد حالياً

george_salep is on a distinguished road
للاهمية عايز سحب رينو رينبو 99 يزيد

صباح الجمال علي احسن ناس بتفهم في العربيات
لو سمحت عايز سحب رينو رينبو 99 يزيد العربية بحالة الزيرو بس تجميعها قليل في الاول والتاني والتالت
فكرت اركب فيلتر سيموتا او كي ان . وقلولي في بوجيهات 3 شمعة مش عارف اعمل اية حد ينصحني عايز العربية يبقي تجميعها سريع . شكرا يا بش مهندسين
قديم 10-12-2010, 08:17 PM
cars admire
Guest

منقول رد: عايز سحب رينو رينبو 99 يزيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة george_salep مشاهدة المشاركة

لو سمحت عايز سحب رينو رينبو 99 يزيد العربية بحالة الزيرو بس تجميعها قليل في الاول والتاني والتالت
فكرت اركب فيلتر سيموتا او كي ان . وقلولي في بوجيهات 3 شمعة مش عارف اعمل اية حد ينصحني عايز العربية يبقي تجميعها سريع . شكرا يا بش مهندسين
Ultra X Titan. The spark plug innovation with state-of-the-art electrode geometry

High-tech-petrol engines need high-tech spark plugs: The new BERU Ultra X Titan sets standards in performance, durability and fuel utilisation.

Ultra X Titan
From Ultra X came Ultra X Titan – and with it the most streamlined range of spark plug products in the industry

That now consists of 15 types in total: 6 of the already established Ultra X spark plugs – supplemented by 9 new spark plugs which jointly form the Ultra X Titan line.
The common denominator: the highly erosion-resistant titanium alloy

In the case of the 9 new Ultra X Titan types the ground electrode is single-pole and is worked in an innovative Poly-V shape. In the case of the 6 established Ultra X spark plugs the X shape of the electrode was retained and their erosion resistance reinforced by a titanium alloy. The Ultra X Titan range of products will be available from January 2009 under the abbreviated designation UXT 1 to UXT 15 in new optimized packaging.
Good to know: The 6 previous Ultra X types without titanium electrodes (abbreviated designation: UX) which will certainly be on the market during the introduction phase are compatible with the new Ultra X Titan range.

it is in cairo egypt now!!
S.M.G
fast call>>19862
free teL:0800 764 7787

Beru Ultra-X Platinum spark plugs

can handle the 40,000 volts

http://www.beru.com/english/produkte/zuendkerzen/ultrax.php
قديم 10-12-2010, 08:45 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز سحب رينو رينبو 99 يزيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة george_salep مشاهدة المشاركة

عاوز سحب سيارتك يكون فى أحسن حالاته

1- حافظ على موعد تغيير البوجيهات

مع الألتزام بالنوع المقنن لسيارتك ومقاس ثغرة البوجيه

2- حافظ على تغيير فلاتر الهواء والبنزين فى موعدها الذى أقره صانع محرك السياره وراعى برضه العوامل الجويه عندنا بتقريب موعد تغيير الفلاتر

3- حافظ بالخروج فى رحلات سفر طويله كل فتره وليكن شهريا

لكنس كل الرواسب الكربونيه الناتجه من الحريق بالشكمان

4- راعى دائما تزويد السرعات للمحرك ( عدد اللفات يكون فى حدود 5000 لفه / مثلا )

أثناء رحلة السفر بالقياده شهريا

5- راعى فى رحلات التنفيض المذكوره بالند 4 أنك تكون مخللى الفتيس على الرابع وبلاش الخامس

علشان تعرف تزود عدد لفات المحرك مع الألتزام بقواعد وظروف الطرق المصريه

لو عملت الكلام ده

عربيتك مش حتعجز بأذن الله

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 09-01-2011, 02:31 PM
george_salep george_salep غير متواجد حالياً

george_salep is on a distinguished road

شكرا بجد للمهندس سمير بجد معلومة حلوة وشكرا لتعبك يا باشا انشاء اللة هعمل كدة مع اني ديما بغير الزيت والفلاتر ومش ببخل في اي حاجة علي العربية لحد دلوقتي بوديها التوكيل في كل الحجات ديا ومحافظ عليها زي مجبتاها زيرو بس لما بقارن سحباها باي عربية كوري مثلاا بلقاها تقيلة . شكرا بجد يا باشا
قديم 10-01-2011, 04:43 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

ربنا يهيىء لك

كل الخير

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير