العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 21-11-2010, 02:39 PM
aboyassin aboyassin غير متواجد حالياً

aboyassin is on a distinguished road
افتراضي شم ريحه بنزين من الشكمان

اول مبدور العربيه الصبح بشم ريحه بنزين من الشكمان زى ميكون بنزين مش محروق كويس ده طبيعى ولا ايه كمان انا بقيت احس بالمطبات جامد مش عارف فى حاجه فى العفشه ولا ايه العربيه لسه مكملتش 20الف وهى ماتريكس 2010 رجاء افيدونى

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 21-11-2010 الساعة 05:55 PM سبب آخر: توضيح العنوان
قديم 21-11-2010, 08:57 PM
aboyassin aboyassin غير متواجد حالياً

aboyassin is on a distinguished road
افتراضي رد: شم ريحه بنزين من الشكمان

ايه يا جماعه مفيش حد عاوز يجاوبنى
قديم 22-11-2010, 04:52 PM
meshooeng meshooeng غير متواجد حالياً

meshooeng is on a distinguished road

ابو ياسين
انا عندى نفس المشكله بالظبط ومع نفس الموديل والحالة
بس الزيادى عندى هو استهلاك البنزين العالى جدا تقريبا 140 كم فى الصفيحه ومن غير تكييف وتوقف بيسط فى الاشارات ومش عارف الريحه اللى بشمها الصبح ليها سبب فى كده ولا ايه
انا معلوماتى ات الريحه دى معناها ان البنزين بيتحرق نى بس ده فى العربيات ذات الكربيراتير انا الحديث قهو انجكشن ... مش عارف
ياريت حد عنده فكره يعرفنها المشكله والحل
قديم 22-11-2010, 04:59 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

ابو ياسين
انا عندى نفس المشكله بالظبط ومع نفس الموديل والحالة
بس الزيادى عندى هو استهلاك البنزين العالى جدا تقريبا 140 كم فى الصفيحه ومن غير تكييف وتوقف بيسط فى الاشارات ومش عارف الريحه اللى بشمها الصبح ليها سبب فى كده ولا ايه
انا معلوماتى ات الريحه دى معناها ان البنزين بيتحرق نى بس ده فى العربيات ذات الكربيراتير انا الحديث قهو انجكشن ... مش عارف
ياريت حد عنده فكره يعرفنها المشكله والحل

اول مبدور العربيه الصبح بشم ريحه بنزين من الشكمان زى ميكون بنزين مش محروق كويس ده طبيعى ولا ايه كمان انا بقيت احس بالمطبات جامد مش عارف فى حاجه فى العفشه ولا ايه العربيه لسه مكملتش 20الف وهى ماتريكس 2010 رجاء افيدونى
جربوا تغيير البوجيهات

وتغيير فلتر الهواء

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 22-11-2010, 05:12 PM
Adham Adham غير متواجد حالياً

Adham is a jewel in the roughAdham is a jewel in the roughAdham is a jewel in the rough

طالما العربية لسة جديدة يبقى لما تروح الصيانة لو صيانة ال 20 الف قريبة يبقى قولهم في التوكيل و بالكشف عليها بالاسكانر حايتعمل جايوزس للحساسات و يتشاف العيب منين

لانة ممكن بوجيهات و ممكن حساس اكسيجين و ممكن كذا حاجة تسبب كدة