العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 12-11-2010, 02:30 PM
mohamed_3abdel3al mohamed_3abdel3al غير متواجد حالياً

mohamed_3abdel3al has a spectacular aura aboutmohamed_3abdel3al has a spectacular aura about
افتراضي يا جماعة انا هجيب ريس من امريكا حد عايز معاية

يا جماعة انا ليا خالي اعد في امريكا و انا نفسي فعلا اجيب ريس من هناك و فعلا دخلت دورت و لقيت كذا حاجة جامدة جدا جدا جدا و كمان الاسعار هناك و الحالة هناك انضف من هنا بكتير جدا جدا فا انا عايز اسال على حاجة

1. اجرات الدخول ايه و الجمارك والحوار دا " مع العلم ان معظم قرايبي في الجمارك ومش عارفين !!!! "

و ايه المصاريف بعد ما يوصل

واي حد عايز يجيب معاية انا تحت امره و كمان هيقلل مصاريف الشحن عني ودا جامد جدا جدا جدا

قديم 12-11-2010, 02:58 PM
الصورة الرمزية Bahi
Bahi Bahi غير متواجد حالياً
من انا؟: اسكندرانى يعيش ويعمل بالقاهرة منذ 1996
التخصص العملى: مدير شركة توكيلات ملاحية وشحن
هواياتي: الصيد البحرى - الزوارق الشراعية خاصة طراز ليزر (Laser) - الزوارق واليخوت

Bahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة انا هجيب ريس من امريكا حد عايز معاية

لو عايز مساعدة فى الشحن والجمارك أتصل بالأنسة كريمة كرم وقول لها ان أنا اللى قولتلك تكلمها 33450271 أو 33450272 (القاهرة).

هشـــام باهـــى
اسكندرانى يعيش فى القاهرة من 14 سنة

قديم 12-11-2010, 03:44 PM
mohamed_3abdel3al mohamed_3abdel3al غير متواجد حالياً

mohamed_3abdel3al has a spectacular aura aboutmohamed_3abdel3al has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bahi مشاهدة المشاركة

لو عايز مساعدة فى الشحن والجمارك أتصل بالأنسة كريمة كرم وقول لها ان أنا اللى قولتلك تكلمها 33450271 أو 33450272 (القاهرة).
اولا شكرا لحضرتك

ثانيا : هو بالنسبة للشحن ما فيش مشكلة خالص لان اصحاب خالي شغالين في شركة شحن في شيكاجو انما المشكلة في الجمارك هنا هتاخد كام وبالنسبة لتخليص الورق ان شاء الله سهل لان معظم قرايبي في جمرك السويس بس انا عايز اعرف هياخدوا كام

قديم 12-11-2010, 05:43 PM
SmoothRider SmoothRider غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد محمد
التخصص العملى: ELT, publishing

SmoothRider will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_3abdel3al مشاهدة المشاركة

اولا شكرا لحضرتك

ثانيا : هو بالنسبة للشحن ما فيش مشكلة خالص لان اصحاب خالي شغالين في شركة شحن في شيكاجو انما المشكلة في الجمارك هنا هتاخد كام وبالنسبة لتخليص الورق ان شاء الله سهل لان معظم قرايبي في جمرك السويس بس انا عايز اعرف هياخدوا كام

أنت هتجيب بايك أنت مستورده بنفسك من غير ما تكشف عليه وتتأكد إن كل حاجة تمام؟

الفكرة ممتازة بس هل هي عملية؟

بالمناسبة أنت عايز بايك نوعه وموديله إيه؟

إذا كان الموضوع ده ممكن وشغال إن شاء الله أنا معاك
قديم 12-11-2010, 07:00 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

هو الريس الامريكاني اكيد جامد . بس راي اللي هيخليك تجيب من امريكا بلاش ريس . عندك موديلات هارلي ديفسون او حته هوندا اكس وينج يعني حاجه عاليه انما لو ريس هتصرف كتير في الجمارك وكده وانت عندك ريس هوندا وسوزوكي في مصر بكل انواعهم وموديلاتهم

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*