العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 07-11-2010, 09:36 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
رأى تجربتى الأخيرة مع مركز خدمة الطرابيشى بالعباسية

اولا مساء الخير على كل الأعضاء المحترمين فى اكبر واحسن منتدى
ثانيا ابعث برسالة اسف على كثرة استفساراتى بس دة لأنى مبلقيش غير المنتدى اللى اقول فية مشاكلى والاقى فى حل ليها .......
الموضوع كما تعلمون من خلال موضيعى السابقة ان انا عندى مشكلة فى المساعدين الأمامية فى عربيتى ال516 وهناك اراءين متغايرين تماما وهما :

- مركز خدمة اسبرانزا العباسية - مركز خدمة فرست كار - احمد مهران - عفشجى ثقة
كل دول اكدوا اكثر من مرتين وبعد اكثر من كشف ان المساعدين عايزة تتغير ومش نافعة ومركز الخدمة دى مش متوفرة فيها المساعدين دلوقتى يعنى بعد العيد بشهر كدة !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- مركز اسبرانزا ابو رواش بعد الكشف بيقول المساعدين زى الفل مفيهمش حاجة واكتر من مهندس يقول كدة واقولهم كل المركز اللى روحتلة قالولى عايزة تتغير يقولولى ملناش دعوة بيهم هات ورقة تثبت كدة !!!!!!! والمساعدين موجودة ومتوفرة بس لو عايز تغيرهم يبقى على حسابى لأنهم مش شايفين حاجة فيهم مع انى لسة ليا فى الضمان سنتان وكام شهر لأن العربية موديل 2010 وسعر المساعدين بالتركيب عندهم حوالى 720 جنية
فياريت ياجماعة لو عندكو حل قولولى علية وعلى فكرة انا اشتكتهم اكتر من مرة ومفيش فايدة بردة .
العربية ياجماعة ممتازة ممتازة ممتازة وعربية تستحق الأقتناء فعلا انا امبارح سافرت بيها انا و3 معايا بورسعيد وماشى الفجر الساعة 5:45 بالظبط على سرعة 160 كم حوالى مسافة 28 ك والعربية ثابتة وجميلة تحت رجلى فالخلاصة التوكيل كما اقول دائما عقبة فى وجة نجاح العربية .

شكر واجب:
المهم ياجماعة انا روحت النهاردة مركز خدمة ميدان الجيش ومعلش حخرج برة الموضوع شوية المركز دة فية مهندس بجد عارف شغلة وبيساعد الناس وعلى خلق ومش متعين بالواسطة زى ال.......... اللى هناك فى المركز ويطلقوا عليهم مهندسين
الراجل دة ياجماعة اسمة المهندس هيثم اول من يحضر للمركز قبل الفنيين نفسهم ويسمع منك ويحاول على قد ميقدر يحللك المشكلة
وانا النهاردة حكيتلة على مشكلتى وقالى انا اللى كاشف على المساعدين بنفسى وبقول انهم يتغيروا والمهندس بتاع ابورواش عايز يوزعك وبيستهبل دة بالنص ماقالة المهندس هيثم المهم راح عملى امر مطالبة وخد رقم تليفونى وقالى ححجزلك 2 مساعدين فى اول طلبية جاية ودة مش كلام الراجل نفذ قدامى بس للأسف الطلبية جاية بعد حوالى شهرين .
فبجد ياجماعة اللى عايز يروح مركز العباسية يخش على المهندس هيثم عالطول وهو دة اللى هيساعدك بجد مش ال2 التعبانين اللى معاة واحد اسمة كريم ولا لية اى لازمة غير انة يجى متأخر بساعتين والتانى مش عارف كدة ولا فاهم حاجة فى اى حاجة اسمة محمد وانا على فكرة معرفهمش معرفة شخصية بس دى حقيقة وامانة لازم اقولهالكوا ... واسف للأطالة

قديم 07-11-2010, 09:52 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: والله العظيم اتخنقت اوى

من خلال كلامك

أأقدر أقولك

كلام المهندس : هيثم ..................هو المظبوط

وفعلا الناس إللى فى أبو رواش أى كلام

ببساطه شديده

أنا روحت مره واحده بالعربيه أبو رواش ......وبعدها حلفت ما أروحاش

قابلت فيها مهندس فى توكيل دايو ........ولا عنده فكره عن الباذنجان

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 08-11-2010, 03:52 AM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتى الأخيرة مع مركز خدمة الطرابيشى بالعباسية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

يقولولى ملناش دعوة بيهم هات ورقة تثبت كدة !!!!!!!

تعرف ... زمان
كان عندى مشكلة فى واير فرامل اليد
كانت العربية وهى ماشية بتقفش لوحدها
وطنبورة اليمين بتسخن جداً
وكنت ساعتها بعمل الصيانات فى
الكويت والبلاد العربية
وهما لا بيحلوا ولا بيربطوا
المهم
قالولى جراب الواير عايز يتغير
ولازم تروح أبو رواش
علشان أحنا مش بنغير حاجة
قلتلهم ماشى
بس أكتبلى فى فاتورة الصيانة
الكلام ده
بصراحة ساعاتها كتبلى فى الفاتورة

رحت على أبو رواش تانى يوم
وصلت الساعة 7
أنتظاااااااااااااار حتى الساعة 10 لما جه دورى
قعدت قدام المهندس
قلتله على المشكلة ،،،، وأديته صورة الفاتورة
وبعد مهاترات ومداولات
العربية خرجت من الورشة الساعة 4 عصراً
ومتغيرلها جراب الواير

الخلاصة
أتصل يوم بعد يوم بمركز العباسية
وخليهم يحولوك بقطع الغيار
واسأل عادى جداً على مساعدين أمامى
موجودة ولا لا
قالولك موجودة
سيب اللى فى أيدك وأطلع عليهم
،،،،، وبالتوفيق إن شاء الله

قديم 08-11-2010, 12:04 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد فاروق سيد مشاهدة المشاركة

تعرف ... زمان
كان عندى مشكلة فى واير فرامل اليد
كانت العربية وهى ماشية بتقفش لوحدها
وطنبورة اليمين بتسخن جداً
وكنت ساعتها بعمل الصيانات فى
الكويت والبلاد العربية
وهما لا بيحلوا ولا بيربطوا
المهم
قالولى جراب الواير عايز يتغير
ولازم تروح أبو رواش
علشان أحنا مش بنغير حاجة
قلتلهم ماشى
بس أكتبلى فى فاتورة الصيانة
الكلام ده
بصراحة ساعاتها كتبلى فى الفاتورة

رحت على أبو رواش تانى يوم
وصلت الساعة 7
أنتظاااااااااااااار حتى الساعة 10 لما جه دورى
قعدت قدام المهندس
قلتله على المشكلة ،،،، وأديته صورة الفاتورة
وبعد مهاترات ومداولات
العربية خرجت من الورشة الساعة 4 عصراً
ومتغيرلها جراب الواير

الخلاصة
أتصل يوم بعد يوم بمركز العباسية
وخليهم يحولوك بقطع الغيار
واسأل عادى جداً على مساعدين أمامى
موجودة ولا لا
قالولك موجودة
سيب اللى فى أيدك وأطلع عليهم
،،،،، وبالتوفيق إن شاء الله
ولا اى حد يقدر يطلع ورقة تفيد بكدة يااستاذ احمد والمهندس هيثم اخدنى على جنب وقالى بصوت منخفض ان هما النظام اللى بينهم فى التوكيلات ميديش العميل ورقة بأى حاجة حتى لا تأخذ ضد التوكيل ولا اشتكيهم فى حماية المستهلك وقالى بالنص ان مهندس ابورواش عارف ومتأكد ان مفيش حد حيدي ورقة لعميل مهما حصل !!!!!!
قديم 08-11-2010, 12:12 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

مبدئيا احب اشكرك على نقل خبرتك لينا فى المنتدى وبالتوفيق واحنا متابعين معاك الموضوع ان شاء الله