العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 27-10-2010, 02:21 AM
moh_amary moh_amary غير متواجد حالياً

moh_amary will become famous soon enough
افتراضي عاوز رايكم و بشده

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا ناوي اشتري عربيه جديد ومعايا مقدم 45 الف و محتار بين اللانوس و اللوجان والبرينيس FSV و كلهم في سعر متشابه

ارجو الافاده لو سمحتم

التعديل الأخير تم بواسطة moh_amary ; 27-10-2010 الساعة 02:31 AM
قديم 27-10-2010, 01:47 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز رايكم و بشده

اللوجان سيارة رائعة صالون واسع محرك 1600 90 حصان ثبات رائع نعومة علي الطريق انتشرت بشكل معقول اللانوس عربية حلوة ما فيش كلام بس بها بعض عيوب بالتقفيل بعد ما منصور جد تجميعها زي الشبكة الامامية من خامة رديئة بتقشر بعد فترة بسيطة فرش الشنطة الفيبر بيفرول بسرعة عايزة تربيط لكل أجزاء المحرك والعفشة بعد الاستلام مباشرة ممكن حاجات تكون مش شغالة لرداءة القطع زي حساس الحرارة قربة الميه من نوع رديء
أما ال fsv هي سيارة جميلة لكن يعيبها عدم وجود قطع غيار لها خارج التوكيل البافارية وغلو اسعار الصيانات الدورية وقطع الغيار الاستهلاكية وأخيرا صلي استخارة وشوف انت هترتاح لأيه وممكن تراجع الموضوع ده لأسعار قطع غيار الfsv

التعديل الأخير تم بواسطة tareksakr ; 27-10-2010 الساعة 01:52 PM
قديم 27-10-2010, 01:58 PM
الصورة الرمزية Bahi
Bahi Bahi غير متواجد حالياً
من انا؟: اسكندرانى يعيش ويعمل بالقاهرة منذ 1996
التخصص العملى: مدير شركة توكيلات ملاحية وشحن
هواياتي: الصيد البحرى - الزوارق الشراعية خاصة طراز ليزر (Laser) - الزوارق واليخوت

Bahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond repute

ل و ج ا ن

هشـــام باهـــى
اسكندرانى يعيش فى القاهرة من 14 سنة

قديم 27-10-2010, 02:00 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

اللوجان أفضلهم ....... و الله الموفق

That is My Renault

قديم 31-10-2010, 01:39 PM
moh_amary moh_amary غير متواجد حالياً

moh_amary will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tareksakr مشاهدة المشاركة

اللوجان سيارة رائعة صالون واسع محرك 1600 90 حصان ثبات رائع نعومة علي الطريق انتشرت بشكل معقول اللانوس عربية حلوة ما فيش كلام بس بها بعض عيوب بالتقفيل بعد ما منصور جد تجميعها زي الشبكة الامامية من خامة رديئة بتقشر بعد فترة بسيطة فرش الشنطة الفيبر بيفرول بسرعة عايزة تربيط لكل أجزاء المحرك والعفشة بعد الاستلام مباشرة ممكن حاجات تكون مش شغالة لرداءة القطع زي حساس الحرارة قربة الميه من نوع رديء
أما ال fsv هي سيارة جميلة لكن يعيبها عدم وجود قطع غيار لها خارج التوكيل البافارية وغلو اسعار الصيانات الدورية وقطع الغيار الاستهلاكية وأخيرا صلي استخارة وشوف انت هترتاح لأيه وممكن تراجع الموضوع ده لأسعار قطع غيار الfsv
شكرا علي الرد الجميل الوافي
ولكني اجد قطع الغيار للسياره FSV مش غالية حسب كلام المنتدي و الموضوع ده
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8405

واضن ان الاف ار في تشبة ال الاف اس في في قطع الغيار