العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 02-10-2010, 08:52 AM
THE_HERO2005 THE_HERO2005 غير متواجد حالياً

THE_HERO2005 is a jewel in the roughTHE_HERO2005 is a jewel in the roughTHE_HERO2005 is a jewel in the rough
افتراضي حادثه ليها العجب !!!

ازيكم يا رجالة ...عاملين ايه؟

معايا بولونيز مو 87

دلوقتى انا كنت بتعلم سواقه من كام يوم كدا المهم ... عملت حادثة و خبطت الرصيف و كسرته وكنت جايب الدركسيون شمال على الاخر وكنت دايس بنزين بدل فرامل وانا بلف ملف .
الى حصل فردة الشاسية اليمين اتعصرت والشمال اتشرخت وانا العربية لسة ماكملتش معايا.
المهم رحت عند سمكرى يظبطهلى علشان كانت بتحدف يمين جامد جدا لدرجة انها ممكن تعمل خامسة لوحدها .
السمكرى قعد 3 ساعات يشد بالزرجينه وفى الاخر ماعرفش يظبطهالى صح.
فهل اروح عند سمكرى تانى يعدلهالى ولا اقص فردة الشاسية (والناس بيخوفونى من الحوار دا جامد) واركب واحدة تانية.
ارجوكم افيدونى علشان انا لسة ماتهنتش بالعربية وحصل فيها كدا؟

......................... ......................... ......................... ..........
توابع الحدثة :- الفتيس بينتر فى اى غيار (يعنى لو على الاول يمور ولو على الثانى يمور ولو على الخامس لو هديت العربية يمور )

فى صوت جامد وكركرة بسمعها وبحس بيها فى رجلى لما باجى ادوس على الفرامل.

فى صوت عند الحتة الى اتخبطت عامل كدا _(سسســــــــــــــــــــ ـــــسسســـــــــ)

مش عارف دا المساعد ولا ايه ؟

ارجو كل الى عنده نصيحة يدلنى عليها ......!!!
قديم 02-10-2010, 03:27 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حادثه ليها العجب !!!

قدر الله و ما شاء فعل
العربيه فعلا محتاجه شغل كتير.
بدايه لو فرده الشاسيه اتشرخت او اتكسرت يبقي تقطعها و تعمل واحده غيرها
طبعا دا تحت اشراف عفشجي يعني تروح لعفشجي يشوفها و هو يدلك تعملها عند اي سمكري بجانبه

الفتيس بينتر فى اى غيار (يعنى لو على الاول يمور ولو على الثانى يمور ولو على الخامس لو هديت العربية يمور )
الفتيس ممكن تكون قواعد الفتيس او التيش حصل فيه حاجه و خلينا في الاحتمال دا لحد دلوقتي بدل ما نفكر في تغيير فتيس اما الزيت اللي بينقط فبكده فارغه الفتيس اتشرخت و دي تروح الاول تعملها قبل ما الزيت يسرب كله و الفتيس يتحرق.

فى صوت جامد وكركرة بسمعها وبحس بيها فى رجلى لما باجى ادوس على الفرامل.
لما تنتهي من الفتيس و الشاسيه معظم الاصوات دي حتنتهي
لو لسه موجوده يبقي تروح لعفشجي ينزل العفشه كلها علي الارض و يغسلها و يشحمها و يركبها واحده واحده
بعد كده الاصوات حتلاقيها اختفت نهائي

حـازم خـضـر

قديم 02-10-2010, 04:02 PM
THE_HERO2005 THE_HERO2005 غير متواجد حالياً

THE_HERO2005 is a jewel in the roughTHE_HERO2005 is a jewel in the roughTHE_HERO2005 is a jewel in the rough
افتراضي رد: حادثه ليها العجب !!!

اشكرك جدا يا استاذ حازم والله بارك الله فيك