العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 04-09-2010, 04:11 PM
terry.Ahmed terry.Ahmed غير متواجد حالياً

terry.Ahmed will become famous soon enough
افتراضي صوت اسبور

أنا معايا 127 موتور شديد لسه متعمر عمرة كاملة وانتوا عارفين العربيات القديمة صوتها فزيع أنا كونت عايز اعملها اي حاجة تخلي صوتي اسبور من غير ما اتعب المحرك
قديم 05-09-2010, 02:50 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صوت اسبور

ممكن علبة ديفل نضيفة تعملك الموضوع ده من غير فلاتر سبور للكاربراتير ووجع دماغ لأن فلتر الكارب مش هيديك الصوت اللى أنت عايزه, وعلب الديفل بتبتدى من 180 جنيه وأنت طالع, وحاول متجيبش علبة حجمها كبير أوى علشان الموتور صغير وعلبة كبيرة هتخلى صوته زى الموتوسيكل بالظبط, ومتديش للراجل العلبة القديمة بتاعتك لو وقف على دماغه, وحاول برضه تجيب علبة تايوانى أو حاجة كويسة علشان تديلك صوت العنننننن اللى أنت عايزه, لأن العلب المصرى والصينى غالبا هتعمل ووووووووو وبس (صوت بيز عالى وخلاص)

أسمع ديه

وربنا يكرمك بعلبة كويسة, وأبقى قول للراجل العربية نوعها أيه وكام سى سى قبل ماتشترى وٌقوله أنك هتاخده على ضمانته علشان ميخمكش, وفااااااااااااااااصل معاه فى السعر.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 05-09-2010, 03:10 PM
bibo_dew bibo_dew غير متواجد حالياً

bibo_dew is on a distinguished road

طيب لو جبت دايفيل استيراد امريكى اية رايك

ولا ابعد عن الاستيراد ,, ومتعرفش حد كويس عنده ديفيلات كويسة ومضمونة
قديم 05-09-2010, 03:49 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

الحاجات الأستيراد جامدة جدا, وهى الأصل, وبتدى صوت خطير, كفاية تدخل على اليوتيوب وتدور على MUFFLER أو SPORTS MUFFLER وأسمع الصوت عامل أزاى, بس حاول أن العربية تكون موتورها زى عربيتك.

المشكلة فى السعر, صعب قوى تلاقى حاجة من الحاجات دى تحت 500 جنيه حتى لو مستوردة ومستعملة, لأنها بره تعتبر أصلا غالية, ده غير الأستيراد وكده.

ولو معاك كريدت كارد حاول تشترى من E-BAY هتلاقى حاجات لقطة بسعر كويس.

وبالنسبة للمحلات, فيه تلاتة اللى أنا بأنصح بيهم, وهما التلاتة خبراء تعديل, ولو طلبت منهم أى حاجة هيجيبوها, هما TPS بتاع عادل وجدى, و ENZO و GO ACCESSORIES

جروب أنزو على الفيس (فيه عناوين وصور أتفرج عليها)
http://www.facebook.com/group.php?gid=7862269562

والتانى جو go وده زى أنزو ونفس الحكاية أتفرج على الصور وخد العنوان من الجروب

وأدى الجروب
http://www.facebook.com/pages/Cairo-Egypt/GO-for-car-accessories/248198282760

جروب TPS
http://www.facebook.com/group.php?gid=6083361617# !/group.php?gid=6083361617&v=info

دول عندهم أى حاجة ممكن تتخيلها, ولو معندهمش يجيبولك, وأرقام التليفونات فى الجروبات برضه لو عايز تسأل على أسعار.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 05-09-2010, 06:37 PM
terry.Ahmed terry.Ahmed غير متواجد حالياً

terry.Ahmed will become famous soon enough

شكرا علي الرد
بس الديفيل مش هيتعب الوتور