العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 04-11-2008, 02:15 PM
asmaa77 asmaa77 غير متواجد حالياً

asmaa77 is on a distinguished road
i need yr help pls,i had an accident with my cerato

ptmnlo123per146عملت حادثه امبارح ... و الاكصدام الخلفى ادمر و كمان الباب ... انا بس كنت عايزه اعرف سعر الاكصدام بره عند حد مضمون و كمان لو الباب حيحتاج سمكره اروح فين ؟؟؟ انا عايزه حد امين و شاطر اوي بس مش عايزه التوكيل .
و هى سيراتو موديل 2007 . و يايت لو حد يعرف حد كويس فى مدينة نصر او مصر الجديده ....

ptmnlo123per191

التعديل الأخير تم بواسطة asmaa77 ; 04-11-2008 الساعة 02:51 PM
قديم 04-11-2008, 06:16 PM
think_pad think_pad غير متواجد حالياً

think_pad is on a distinguished road
افتراضي رد: i need yr help pls,i had an accident with my cerato

ألف سلامه عليكي يا أسماء المهم إنتي مش العربيه
أنا معرفش سعر الإكصدام كام بس بالنسبه لموضوع السمكره أنا عندي سمكري شاطر جدا بس مش في القاهره هيا دي المشكله ولو المخبطه بسيطه إعمليها عند اي سمكري
وكل حاجت العربيه دي موجوده في الحرفيين
قديم 05-11-2008, 12:29 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة think_pad مشاهدة المشاركة

ألف سلامه عليكي يا أسماء المهم إنتي مش العربيه
أنا معرفش سعر الإكصدام كام بس بالنسبه لموضوع السمكره أنا عندي سمكري شاطر جدا بس مش في القاهره هيا دي المشكله ولو المخبطه بسيطه إعمليها عند اي سمكري
وكل حاجت العربيه دي موجوده في الحرفيين
think_pad
merci لذوقك يا فندم و الحمد لله على كل شئ بس بجد انا مش مصدقة و منظر العربيه اصلا يرعب و منه لله اللى خبطنى و جرى و ملحقتش اخد حتى النمر ... كنت عند سيتى ستارز و عند الملف اديته اشاره و هديت و مفهمتش ايه اللى حصل ...
المهم انا عارفه ان في كتير يصلحوها بس انا كنت بسأل على حد متجرب و يكون شاطر و حاسه ان التوكيل حيكون غالى " و الايام ديه مش طالبه ptmnlo123per182" عشان كده انا بسأل على سعر الكصدام بره لانى كلمت التوكيل و لقيته ب 935 من غير مصنعيه و كمان مش عندهم دلوقتى.
قديم 05-11-2008, 01:12 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

ألف سلامة
للأسف ماعرفش حد في القاهرة، بس ليه الاكصدام يتغير ، هل ده رأي صنايعي أم رأيك الشخصي؟

في صنايعيه بيصلحوا الاكصدام الفيبر بشكل رهيب، حاولي في الاصلاح الأول و لا متقترحيش شراء اكصدام بنفسك و شوفي الاصلاح حيتكلف كام

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 05-11-2008, 01:22 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة islam_galal مشاهدة المشاركة

ألف سلامة
للأسف ماعرفش حد في القاهرة، بس ليه الاكصدام يتغير ، هل ده رأي صنايعي أم رأيك الشخصي؟

في صنايعيه بيصلحوا الاكصدام الفيبر بشكل رهيب، حاولي في الاصلاح الأول و لا متقترحيش شراء اكصدام بنفسك و شوفي الاصلاح حيتكلف كام

الله يخليك يا اسلام
انا عارفه ان فيه ناس بتصلح الاكصدام بس انا حاسه ان اللى عندي صعب يتصلح لان فيه قطع كبير و لما عملت الحادثه كان كله مدلدل على الارض و انا اللي لصمته و كمان الكلبسات اتفكت و فيه حاجات اتكسرت, فالوقع انى اغيره لو لقيت سعره مناسب بره بدل البهدله عند الصنايعيه و الاشتغالات بتاعتهم. و لسه كمان مشكله الباب انا لحد دلوقتى صعبان عليه شكلها و مش عارفه اركبها.