العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 02-07-2010, 08:07 AM
cobra cobra غير متواجد حالياً

cobra is on a distinguished road
افتراضي متور k24

لو حد عنده فكره عن المتور ده او يقولى و عن سعره وقوته بيقولو انو من احسن المواتيلر للسيفيك

,و فيه متور اسمه k20/k24 ولا لا و لو موجود عايز اعرف معلومات عنه
قديم 02-07-2010, 08:18 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: متور k24

هى ال k سلسلة من مواتير الهوندا, وحسب ويكيبديا فيه مواتير k20,k23,k24 وكل واحد ليه سعة مختلفة وقوة مختلفة.

السعر معرفهوش, بس أكيد هتلاقى الموتور اللى أنت عايزه فى عاصمة الهوندا المصرية بورسعيد

وده لينك ويكبيديا عن المواتير دىhttp://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine#K24

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 03-07-2010, 05:54 AM

هى ال k سلسلة من مواتير الهوندا, وحسب ويكيبديا فيه مواتير k20,k23,k24 وكل واحد ليه سعة مختلفة وقوة مختلفة.

السعر معرفهوش, بس أكيد هتلاقى الموتور اللى أنت عايزه فى عاصمة الهوندا المصرية بورسعيد

وده لينك ويكبيديا عن المواتير دىhttp://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine#K24

شكرا لمجهودك بس تعرف حاجه عن متور معدل اسمه K24/K20

هو متور K24 بس بيتغيرله الهد ب هد K20
قديم 03-07-2010, 07:28 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

أنا كنت قاعد بتفرج على الفيديو وكنت هعيط, أنا بحب الأكيورا جدا.
أنت فعلا مفيش قدامك غير نزولة لبور سعيد, ده أنا عمرى ماشفت عربية هوندا كوبيه بغض النظر عن النوع ماشية فى القاهرة.
الحاجات دى منتشرة فى بور سعيد, وزى ماأنت قلت هتضطر تجيب بلوك k24 وتركب عليه هيد k20 ,يعنى أكيد هتلاقى الموتور اللى أنت عايزه, بس معرفش هل فى حد يرضى يبعلك الهيد لوحده ولا لأ(أكيد هتلاقى), وبور سعيد مليانة هوندا علشان المنطقة الحرة, ولو ملقيتش اللى أنت عايزه التاجر يجيبهولك من بره منطقة حرة يعنى اللى أنت عايز تعمله هتعمله, بس السعر أكيد محدش يعرفه غير اللى سأل وجرب.
وممكن تعمل زى ماهو كان هيعمل فى الفيديو, شوف أقوى موتور هوندا موجود فى مصر و سعره مناسب وركبله تربو كيت, ده مواتير الهوندا معمولة علشان التربو.
بس المشروع ده فعلا مشروع جميل وربنا يوفقك وتنجح فيه

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 06-07-2010, 05:41 AM

أنا كنت قاعد بتفرج على الفيديو وكنت هعيط, أنا بحب الأكيورا جدا.
أنت فعلا مفيش قدامك غير نزولة لبور سعيد, ده أنا عمرى ماشفت عربية هوندا كوبيه بغض النظر عن النوع ماشية فى القاهرة.
الحاجات دى منتشرة فى بور سعيد, وزى ماأنت قلت هتضطر تجيب بلوك k24 وتركب عليه هيد k20 ,يعنى أكيد هتلاقى الموتور اللى أنت عايزه, بس معرفش هل فى حد يرضى يبعلك الهيد لوحده ولا لأ(أكيد هتلاقى), وبور سعيد مليانة هوندا علشان المنطقة الحرة, ولو ملقيتش اللى أنت عايزه التاجر يجيبهولك من بره منطقة حرة يعنى اللى أنت عايز تعمله هتعمله, بس السعر أكيد محدش يعرفه غير اللى سأل وجرب.
وممكن تعمل زى ماهو كان هيعمل فى الفيديو, شوف أقوى موتور هوندا موجود فى مصر و سعره مناسب وركبله تربو كيت, ده مواتير الهوندا معمولة علشان التربو.
بس المشروع ده فعلا مشروع جميل وربنا يوفقك وتنجح فيه

انا ممنون لهتمامك و شكرا ليك مره تانيه