العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 27-06-2010, 02:38 PM
boma 2006 boma 2006 غير متواجد حالياً

boma 2006 is on a distinguished road
افتراضي سؤال عن تكييف البومة 2006

انا عندى التكييف ضعيف مش بقوة التبريد فى عربيات تانيه رحت لبتاع التكيفات قاله هو بس عاوز يتزود زوده شويه وسقع كويس بس بردو مش تلج المهم خرج الفلتر علشان ينظفه فى الوقت اللى الفلتر مكنش موجود العربيه كانت تلج ولما حطه ضعفت قوة الهوا شويه ولما سألته هو وحش قالى لاء كويس بس قوة الهواء بتاع التكييف ضعيفه اوى لازم اشغله على 4 علشان يجيب هوا ساقع وبردو مش بيتلج لكن بيسقع بعد مده خصوصا فى الحر الشديد بيسقع بعد مده طويله وفى عربيات تانيه بيسقع بسرعه وبيتلج جامد .... ايه الحل يا ريت حد يفيدنى
قديم 28-06-2010, 06:37 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال عن تكييف البومة 2006

نضف السربنتينه بالماء و البريل و هيا في مكانها ممكن تكون مسدوده
و بعدين اليومين الحر اللي فاتوا مش مقياس لقدره التكييف

حـازم خـضـر

قديم 02-07-2010, 12:47 AM
boma 2006 boma 2006 غير متواجد حالياً

boma 2006 is on a distinguished road

غيرت فلتر التكييف وغسلت السربنتينه و الوضع اتحسن بس مش لدرجة التبريد الشديد زى عربيات تانية مش عارف اعمل ايه تانى خصوصا وان هوايات التكيف اللى فى النص ضعيفه اوى عن الاجناب
قديم 06-07-2010, 10:58 AM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

بص يا باشا انتا كدا عملت كل حاجة بس هوا فعلاً تكييف البومة أضعف من عربيات تانية يعني متنفعش تقارنها بالتويوتا ولا بالهوندا.
لكن هوا ممتاز ولو على 2 بيكون مسقع العربية كويس.
ولو في اي استفسار انا تحت امرك.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 13-07-2010, 03:13 AM
patrol_615 patrol_615 غير متواجد حالياً

patrol_615 will become famous soon enough

انا معايا لانسر ميراج و عندي مشكله فالتكيف.....بشغلو و هي العربيه واقفه عادي زي الفل...لاكن اول لما امشي و اشيل رجلي من علي البنزين العربيه تبطل....ياريت حد يفدني ده من ايه؟؟؟ولا اروح لمكنيكي ولا بتاع تكيف ولا ايه

يافارج الهمّ وياكاشف الغم فرّج همي ويسرّ أمري و أرحم ضعفي و
قلة حيلتي وأرزقني من حيث لا أحتسب يارب العالمين